2007. január 19.

Ha megteszed

Kiélezem a holdat
Kirügyeztetem
A fát (a holtat)
Ostort fonok
Poláros fénysugárból
S a fény nyomán
Közelre jön
Mi távol

Aranymetszéssel
Bolygókat metélek
Tengelyt adok
A világ kerekének
Átugrom a korlátainkat
(Helyből)
Felnit sajtolok
A Grál-kehelyből
Kavicsodból
Tűzopált hevítek
Kakaódhoz
A tejútból merítek
Megrontom
A legszentebb erényt
Hajadba tűzöm
Az északi fényt
Észak-Délisarkot
Felcserélem
Melleden
A Mars lesz érdemérem

De ha ismét
Lesben áll az est,
Ölelj át
És főzz egy húslevest!









AMF - Hozzászólások:



Dátum: 2007-01-19 19:02:31 -- írta: Debatter
Nahát! Ez nagyon édes! Gratulálok a vershez, és a háziasszonyhoz is, aki megichletett!
deb




Dátum: 2007-01-19 21:04:35 -- írta: Mirian
Drága Tóni Bácsi!
Alaposan ˝meglepett˝... ez remek!:)
Gratulálok kedves szomszéd:)
Szeretettel: Mirian

U. i:... ha a személyes üzenetekre válaszolni szeretne, akkor a ˝sárga megjegyzésre˝ kell rákattintania:)...



Dátum: 2007-01-19 22:50:40 -- írta: secondEduard
A versben az a nagyon fura és idegen, hogy a tartalomhoz nem illik a forma, és ez nem Amfora...

Van egyszer egy Világűr, mint Kozmosz, ez okés a szerelemhez, ilyet írtak már mások is. Kis eröltetéssel beleillik az Arktisz és az Antarktisz is. A Grál-kehely mellé éppen Jézus Krisztus utolsó megkísértése hiányzik, ám mindezt feloldja a húsleves, ezt akár Pandora szelencéjében is meg lehetett volna főzni. Igaz, írtak már az irodalomban ennél nagyobb sületlenségeket is.

Összességében nem rossz, tényleg nem annyira, de nekem nem igazán jön be, hogy a Jupiterről a Bermuda háromszögön keresztül a frigyládában egy öleléssel eljutok a paprikás krumpliig.

Tartalmilag nem oké a vers, és nem gúnyolódom, hanem azt próbálom elmagyarázni, hogy az olvasók 90 %-a a Jupiterről nem a brassói aprópecsenyére fog asszociálni, ha ún. szerelmesverset olvas.

Üdv.: József




Dátum: 2007-01-20 16:56:39 -- írta: kopogtato
nappal ˝isten˝ ám, ha jő a sötétség újra csak gyarló sajgó lélek?
ha félreértem, nyilván az én tudatlanságom.
kopogtato, aki még mindig nem a ˝Strno˝ ház kapuján...




Dátum: 2007-01-24 00:04:21 -- írta: alliteracio
Óóóóóóóóóóóóóóó!
Egy jó húslevesért lehozná a csillagokat is az égről????
No! Cérnametélttel, vagy csigatésztával vihetem?... szeretettel: AlliTeriÁgi

(addig is, míg a lé fő,
ötcsillagot, ollé!, fő˝!-)




Dátum: 2007-01-24 00:09:23 -- írta: alliteracio
DE MIÉRT SAJOG A LÉLEK????
Bocsásson meg, Tónibácsi, hogy az előbb oly könnyedecske hozzászólást hozzászólóztam hozzá...
Most pillantom, hogy míg én bugyután húslevesezgetek, addig meg a lélek meg sajog.
Nem baj -mint az öreg székely mondá-, így is JÓ.
!!!!!!
Puszi. Alli.




Dátum: 2007-01-24 02:37:49 -- írta: vitorla
Az aranymetszés után, többet vártam!, Mint egy húslevest!




Dátum: 2007-01-30 22:32:06 -- írta: tonibacsi
Kedves József!
Köszönöm, hogy hosszan időztél a fenti versike mellett. Van egy irodalmi gesztus (eszköz), amit úgy hivnak, heinei antiklimax. Ezzel kivántam élni. A lényeg: minden ökörségre hajlamos vagyok egy mélytányérnyi családi harmóniáért. Az utolsó két sort kivéve csak bombasztikus baromságokat akartam összehányni, hogy könyöröghessek egy jó ebéd utáni dugásért!
Ölel: Tónibácsi




Dátum: 2007-01-30 23:09:11 -- írta: tonibacsi
Drága Ráció!
Most vagyok igazán bajban!
Fentebb egy kolléga kritikájára megírtam, hogy az ominózus vers egy könyörgés. Többet akartam és látványosabbat mint a csillagokat, Egy kuviklakta sötét heggyel
szemben egyedül élő remete nagyzolásáról van szó, aki egy mélytányérnyi gyengéd-
ségért (ezt fentebb már elsütööttem) az egész életét odaadná! Aki kiváló huslevest
tud késziteni, talán a grízgaluskát is bevállalva (de minek?) Igy aztán ez a vers is a
dugásról szól (mint a líra kilencven százaléka).

Felülmúlhatatlan tisztelettel: Tónibácsi




Dátum: 2007-02-08 18:15:32 -- írta: Nerina
Gördül végig, olvastatja magát, és... valami extra erős befejezést várok /én:)/,... aztán, kapok egy... nagy mosolyt.
Köszönöm!:)))
N.



Dátum: 2007-09-12 19:31:15 -- írta: Fili
Bár az egész vers gondosan kitervelt szavaihoz nekem nem illik a húsleves a végén (valahogy elsikkasztja a méltóságát), érzem, hogy ugyanazt próbáltad vele kifejezni, amit én a ˝Szerelem nélkül˝ címűmmel. Az utolsó soron kívül tényleg tetszett.
Szeretettel Fili



Dátum: 2008-02-22 16:19:28 -- írta: Edafelicia
Lopakodva jő az est,
Itt a finom húsleves.

Hát igen, még a csillagokat is ˝lebeszéled˝ az égről.
Az érző, értő elme ilyenkor megfürdik a gondolatokban.
Kedves játék, de az aggódó, igaz barátok szeretete nagyon sokat ér.
Szeretettel
Aicilefade

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése