2008. március 8.

Párbeszéd

Látod?
Forr fel a föld és ózonlyuk nehezíti a dolgunk.
Érdekel engem a lyuk? Azt hiszem én sose láttam!
És a szemét? Ami úgy szaporul, mint régen a patkány?
Régi varázsos idők! Hűlt helye ennek a kornak.
Nem lesz télire fánk sem! (Fogynak egyre az erdők)
Hát pedig én a hideg teleket ki nem álom!
Zöldül szemben a hegy, míg tiltott vadra vadásznak!
Gyűlölöm én a vadászt! Rabszolgája a vizsla!
Szűklátókörű vagy te! Majdcsak jönnek a zöldek!
És aztán? A világ ettől lesz kerekebb?

Most már fuss kicsikét és hozzad vissza a lasztit!








AMF - Hozzászólások:



Dátum:
 2008-03-08 08:20:31 -- írta: Edafelicia
Nálad a laszti!
Ölellek!
Eda


Dátum: 2008-03-08 09:59:55 -- írta: Edafelicia
Vissza kellett még jönnöm, újra és újra elolvasni, s úgy érzem, egy-két gondolatom, idekívánkozik.
Gyönyörű ˝földem˝ van, tele fákkal, örökzöldekkel, virágokkal. A föld jelenlegi állapotából adódó áramlatok, nem kímélik.
Elnézem a szeméthegyeket, mondd ember, mivé lettünk?
Minden évben nézem a kis madárfészkeket, várom vissza a madaraimat, s egyre kevesebb tér vissza.
Gyűlölöm a vadászt, mert barátját megalázza.
Szeretném, ha kerekebb lenne a világ, hogy tenyerünkben hordhassuk, mint az igazgyöngyöt,
s annak teremtő közegét.
Mégegyszer köszönöm soraidat.
A mögöttük lévő gondolatok, forduljanak termőre!
Nálam, megtették.
Soha nem voltam ˝zöld˝, csak életet szerető, élni akaró, érző ember.
Ölellek:
Eda


Dátum: 2008-03-08 14:03:42 -- írta: aquarius
Én is szoktam a kutyámmal beszélgetni, csak még nagyon fiatal, és nem érti a szót, hogy globális felmelegedés, stb.
Azt hiszem, a kutyád helyett némelyik emberrel is lefolytathattad volna ezt a párbeszédet... csak a kutya nem tehet róla...: S

Ölellek!


Dátum: 2008-03-08 14:27:29 -- írta: aquarius
Továbbképzés okán a versformát illetően segíts ki légyszíves, mert nem akarok hülyeséget írni:)
(Mindenesetre remek a lüktetése! Beugrott a Huszt...)

Zsuzsa


Dátum: 2008-03-08 16:23:42 -- írta: kopogtato
Tényleg kár a ˝régi varázsos időkért.˝ Régi sebek azok.
és akkor megint itt van az újhold, két szemmel.:)
Üdvözlettel: kopogtato



Dátum: 2008-03-08 16:37:00 -- írta: Tarpay
Míg dialógusod átpergett szivemen, fura képre
asszociáltam: elhajítottuk Földanya-labdánk˝,
s nincs az az Isten, Aki menteni érte rohan...

Grat: Tamás ecséd


Dátum: 2008-03-10 12:14:06 -- írta: tonibacsi
Remek ˝ékszerverssel˝ válaszoltál! Sokkal jobb mint ihletője! K i n y o m t a t j u k!


Dátum: 2008-03-10 12:40:29 -- írta: tonibacsi
De érti a szót, csak meg kell tanulni kutyául! A fonetikai finomságokra ügyelni kell! Pl.: az, hogy vreárrrrrrrrrrr um um azt jelenti, álmos vagyok, ami helytelenül hangsulyozva azt jelenti: postás vagyok, és a kutya bele harap a seggedbe.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha nem bírsz a kutyával, én szivesen megbeszélem vele a dolgokat, legfeljebb a válaszokat átírom nyomdafesték tűrő változatba.

Vrah vrauuuum! (a papagájnak: pruifff csif csif)


Dátum: 2008-03-10 12:44:06 -- írta: tonibacsi
Szó se lehet róla! Beírom az egyest!


Dátum: 2008-03-10 12:47:00 -- írta: tonibacsi
Az én lasztim már véglegesen alágurult!

Ölel: tb.


Dátum: 2008-03-11 17:54:21 -- írta: hanoli

Ezt a labdát is jól feldobtad! Rövid párbeszédben a lényeg!
Szeretettel: Ilonka


Dátum: 2008-03-11 18:05:30 -- írta: tonibacsi
Ajándékvers Ilonkának 2008 március 11

(születésnapodra)

Ez a torta kis zikkurat,
Miniatűr Babilonka.
Gesztenye,
S nem bab, Ilonka!

Szeretettel: tonibacsi


Dátum: 2008-03-11 18:19:46 -- írta: tonibacsi
Az Újholdnak azért nehéz, mert egyoldalas. A másik oldala a Fliegende Bletter 1913 januári számával van beragasztva. Holdtöltekor az egész olvasható lenne. de a földről sajnos nem (mint az közismert). Az egész történetet csak a Holdfordító ismeri, aki egyébként a holdtöltéért is felelős...

A többi hozzád tartozik!


Dátum: 2008-03-11 21:21:31 -- írta: Lemli.Rozsi
Én sem voltam soha ˝zöld˝ de maximálisan egyetértek!
Üdv.
Rózsi
Nézd meg a postádat, még mik vannak a világban.


Dátum: 2008-03-13 06:55:50 -- írta: ceglediirenke
A nagy horderejű gondolatok után a vége ellaposodik, némi optimizmust hiányolok.
szeretettel irénke


Dátum: 2008-03-14 00:40:17 -- írta: tonibacsi
Zavarban vagyok Rózsi!

Meséld már el, ki a Zámbó jános?

És milyen postát nézzek? Nagy rejtély vagy te!

(Egyébként én utálom a ˝zöldeket˝)

Köszi hogy benéztél, és puszilom a Zámbót!


Dátum: 2008-03-14 00:52:58 -- írta: tonibacsi
Drága Arany Irénke!

A fenti vers egy cinikus összekacsintás (a legokosabb barátommal) a kutyával. Az én álláspontomat a pentameteres sorok képviselik (a Kutya válaszai) Én még a globális felmelagedésre is magasról...... Ha elsüllyed Velence és megdöglik tizezer halfaj én akkor is sajtos omlettet fogok ebédelni, amit 1/3 - 2/3 arányban elosztunk a Bibikutyával. Ha ellaposodik az viszont baj! Nagy baj! (optimizmus az sajnos nincs)

Köszönettel: tonibacsi


Dátum: 2008-03-15 06:58:41 -- írta: Lemli.Rozsi
Nem egy nagy rejtély, ö segít verseimet ferakni az AMF-ra, a férjem.
Hát nem megy ez a posta téma, a Blogomon megtalálhatod egy kutyatémához írt
véleményem.
Üdv Rózsi


Dátum: 2008-03-26 15:07:09 -- írta: A-ny
A világ nem biztos h. ettől lesz kerekebb, a probléma az probléma marad... ha nem orvosolják. azon tanakodtam még h. tulajdonképpen ebben a párbeszédben mindenkinek meg van a helye, munkája...... a zöldeknek, a kutyusnak, a fát is be kell gyűjteni, ha melegre vágyik...

gondolatkeltető párbeszéd volt, köszönöm

A-ny


Dátum: 2008-03-27 09:45:01 -- írta: tonibacsi
Kedves vagy, hogy benéztél és elolvastad, reagálásod veszélyesen bölcs.

Köszönet: tb.


Dátum: 2008-03-27 19:54:53 -- írta: Mirian
Édes vagy... szinte hallottalak, s no persze láttam is, ahogy elmeséled mindezt:)

Az egyensúlyra nehéz rálelnünk... mi, miért fontosabb... s minek, mikor és milyen következménye lesz (?).
Mindenképp jó, ahogy soraidban szembeállítottad a két szemléletet.

Puszillak
Mirian


Dátum: 2008-04-09 13:18:35 -- írta: leguan
Kedves tonibacsi!

nagyon szépre sikeredett, ha szabad így fogalmaznom ˝természetvédő ars poetica-ád˝, és közel áll hozzám minden egyes gondolata.
Tudod néha elgondolom nem kéne e az állatok kezébe is puskát adni, hogy sport szerűen vadásszanak az emberre!
Gyönyörű írás-s ami a legszebb benne az az, hogy lelkedet érzem a sorok között!:-)

Szeretettel ölellek: leg


Dátum: 2008-04-14 09:19:24 -- írta: tonibacsi
Teljesen egyetértek! Először kezdjük azzal, hogy a bikaviadalon az arénába kűldött bika szarvára két-két frissen élezett toledói acélpengét erősítünk... aztán tovább (A leguánok díszállatként való tartása eleve tíz év börtön!)

Örülök, hogy olvastál, szeretettel: tb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése