2009. szeptember 1.

Álmod festője

Álmod festője festi fenn a csendet
Alkonyfelhők arany olajával.
Hajad színéből szőtt vászonra hord
Valami furcsa gyöngyházfényű port.[nobr]

Párnád csücskén fennakad kevés,
S a mutató mögött a percegés
Bernstein zenébe tűnik lassan át.
Pasztellkrétákból épít orgonát,
S szemed színéből fúgát rögtönöz.
Tarka álmod közben itt köröz,
Ez a vers csak bele retusál
(Halványan, mint egy organza sál)
Egy nem lévő, elképzelt mosolyt,
Mi ügyetlen kisujján lefolyt.

Álmod festője őrzi most a csendet
Angyal zenéje lesz, ha óra csenget,
S lelkedre, hogyha fényt vetít a hajnal,
Halkan tűnik el, nem nagy robajjal.



Hozzászólások:

Dátum: 2009-09-01 20:10:28 -- írta: janos
Nyújtózkodom én is, de az én kezem nem ér fel az égig.
Földközelben maradok, a fényt Ti úgyis lehozsanázzátok ˝nékim˝!

Köszi.
János

(Tóni bátyám, megszaladt a biciklilánc,
ilyenkor ki kell egy szemet venni, ha zavar, hogy szalajt)


Dátum: 2009-09-02 00:27:56 -- írta: matasicsi
HÚ de szép!
Matas /az irígy/


Dátum: 2009-09-02 13:25:10 -- írta: tonibacsi
Valamit elbasztam volna? Nézem!


Dátum: 2009-09-02 13:26:28 -- írta: tonibacsi
Aranyos vagy! Olvastál. Ez manapság sok!


Dátum: 2009-09-02 14:38:38 -- írta: Tarpay
Ja, így könnyű!!
Szocci lelkülete valósággal kiprovokálja
a jó verseket.
Azért (Neked is) grat:
öcséd


Dátum: 2009-09-02 14:54:27 -- írta: janos
Tudod, nekem ami túl kerek, s jó
-zrikálom magam s Téged-
úgy vagyok, mint akit seggberúgott a muraközi ló-
/a szódás lova/
(A biciklilánc helyett írtam volna azt: a skrizoo energialáncstukkoló ANGYALÁT demást és (k**va) jót írtál?/
Vagy: Fogd vissza magad már, Arany-Ady-Pilinszki-t ezután minek olvasnám?? :)

János



Dátum: 2009-09-02 21:57:00 -- írta: tonibacsi
Gondoltam, a lefojt - lefolyt guzmira célzol. Eda már szólt, Wenus nem ér rá, marad a fojtás.

A megemlített urakat nem ismerem, de biztos tudnak valamit, olvasd őket, ők is olvasnak Téged.

˝Visszavonulunk és a hírünk megőrzi, ha kész lesz majd az evangélim...˝

Ölel: tb.


Dátum: 2009-09-02 22:15:56 -- írta: tonibacsi
Elmondom, (a Re Re HSz-t úgyse olvassa el senki) nekem mindig kellet egy fárosz, egy elérhetetlen sziklatű, hogy beinduljak. Évekig Gyémánt-epigon voltam, majd Yerka, Henk Helmantel. Barátaim Ady-verset írattak velem és felolvasták a bölcsész karon. A tanársegéd úr meg elemezte, mint Csinszka-verset. Nagy-nagy utánérző voltam, de eredeti ötletem nem volt. Most már nem is lesz.

Köszönöm a figyelmet és a türelmet!

Az öreg(ebbik)


Dátum: 2009-09-03 08:06:43 -- írta: Tarpay
Hát velem fingot fogtál, Öreg(ebbik),
mert én el szoktam olvasni a re. re. re. hsz-eket is.:)
Benedek Marcellnél olvastam, hogy az alkotók három,
(szerintem nem feltétlenül elkülöníthető) csoportba oszthatók,
miszerint: dilettáns, művész és mesterember.
Benned a mesterember, s a művész (ne kérdezd, mert én sem tudom milyen arányban) ötvöződik.
B. M. példaként hozza fel (többek közt) id. Dumas-t, mint mesterembert.
Bevallom, szívesebben olvasom őt, mint egy-két művészt. (a dilinyós dilettánsokról nem is beszélve)
Te csak ne szerénykedj! Sokan lennének (én is) ilyen fárosz-epigonok.
Most én köszönöm türelmedet,
barátsággal:
öcséd


Dátum: 2009-09-03 21:01:20 -- írta: tonibacsi
(Nem a saját vers alattira gondoltam, a többsoros feleselgetőre.)

Tovább nem csűrném, mert nem marad a bográcspartíhoz téma, csak a kajaszapuló.


Dátum: 2009-09-04 10:12:27 -- írta: ariel
Nagyon szép. Mintha nem is ebben a világban járnék, hanem egy álomban, ahol zene a szélzúgás, és láthatatlan ecsetvonások alakítják a tájat. (Azért megnézem a szocpolét is.)
Köszi az élményt.
Szeretettel:
A.


Dátum: 2009-09-04 22:11:32 -- írta: tonibacsi
Nézzed! Nézzed!

Szocpol egy érzékenylelkületű ifjú hölgy, tonibacsi meg egy lottyadtpotrohú faszagáj a Plaza es Spana -ról. Ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni!

Öleléssel: tonibacsi


Dátum: 2009-09-05 11:16:26 -- írta: matteo
...


Dátum: 2009-09-06 23:59:59 -- írta: tonibacsi
Így teljesen szabálytalan. PONT - PONT - VESSZŐCSKE! (De érthető)


Dátum: 2009-09-08 22:38:38 -- írta: matasicsi
Kedves tonibacsi!... háááát, csak tanítgass engem!!... meg javítgass,... minden szavad ˝Arany˝!:)... a képeidtől meg, amit ˝festesz˝ eláll a lélegzetem! Köszönöm!
Matas /a kajla tanulni vágyó/


Dátum: 2009-09-08 22:49:21 -- írta: tonibacsi
Nana ne!
Elfogol engemet kapatni! Igy is elég kapatos vagyok. Ajánlok magam helyett egy kollégát: Áprily L. (én is tőle tanulom a csíziót)

Ölelés!


Dátum: 2009-09-08 23:47:05 -- írta: matasicsi
Köszönöm! (látod, már megint kaptam valamit!):)
Matas


Dátum: 2009-09-09 00:17:52 -- írta: Trex
Bár lenne hét fejem, hétszer emelhetném a kalapom.


Dátum: 2009-09-09 10:20:13 -- írta: tonibacsi
Nagyon megtisztelő, de az érdem, azé a rövidke versé amit Szocpol kolléga írt. Ha van érkezésed olvasd el és vesd össze a kettőt.

(Máris küldtél egy remek retrofuturist témát: hétfejű sárkány, hét különféle kalapban. Remek!)

És köszönöm az olvasást!


Dátum: 2009-09-10 22:29:25 -- írta: mafla
Hang-szín-fény-kép. Összeolvadó gyönyörű egység.

Jó volt újra nálad kezdeni az olvasást. Talán visszatalálok...

Szeretettel
Mariann


Dátum: 2009-09-10 23:56:00 -- írta: tonibacsi
Madame Curie: Az utánunk jövő nemzedéknek azt üzenem, mindig előre nézzenek és sohase hátra!

Ölel: tb


Dátum: 2009-09-11 10:42:13 -- írta: csabaiandy
az s nem mindhol szükséges, az én olvasatomban, megpróbálnám elkerülni őket, megaztán az olvasásban is megakaszt- a különben meg igenszépségesvers. de ez csak apróság:-))) tetszett.


Dátum: 2009-09-11 14:35:41 -- írta: leguan
... a fény úgy veszik ki az életből... mint ahogyan a levél szakad el a fától egy szörnyű orkánban...
a csönd... ennél sokkal észrevétlenebb... nem veszik el soha... csak úgy tűnik... s a legváratlanabb
percekben nehezedik a vállunkra...

gratulálok

szeretettel: leguan


Dátum: 2009-09-11 23:02:14 -- írta: tonibacsi
Én szeretem a S-ket, lehet azért, mert süket vagyok. A legközelebbiből kigyomlálom a felit. Az úgy nagyjából OK?

Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet!

Üdv: tb.


Dátum: 2009-09-11 23:11:07 -- írta: tonibacsi
A csönd jobb mint a sötét. A csend+sötét=vég. Milyen érdekes: sötét oldal; csendes többség; néma csönd; vak sötét; világos beszéd; sötét, mint at éjszaka...


Dátum: 2009-09-12 07:24:02 -- írta: Uccika
Korán keltem és nagyon fáradt vagyok. De itt most álmodhattam tovább:)


Dátum: 2009-09-12 16:54:45 -- írta: tonibacsi
Talán álmodni: ez a bökkenő;
Mert hogy mi álmok jőnek a halálban,
Ha majd leráztuk mind e földi bajt,
Ez visszadöbbent. E meggondolás az,
Mi a nyomort oly hosszan élteti:
Mert ki viselné a kor gúny-csapásit,
Zsarnok bosszúját, gőgös ember dölyfét,
Útált szerelme kínját, pör-halasztást,
A hivatalnak packázásait,
S mind a rugást, mellyel méltatlanok
Bántalmazzák a tűrő érdemet:
Ha nyúgalomba küldhetné magát
Egy puszta tőrrel? -- Ki hordaná e terheket,
Izzadva, nyögve élte fáradalmin,
Ha rettegésünk egy halál utáni
Valamitől -- a nem ismert tartomány,
Melyből nem tér meg utazó -- le nem
Lohasztja kedvünk, inkább tűrni a
Jelen gonoszt, mint ismeretlenek
Felé sietni? --


Dátum: 2009-09-13 23:18:04 -- írta: Uccika
Nem félek a haláltól, de itthagyni a gyerekeimet, elborzaszt a gondolat.


Dátum: 2009-09-15 21:10:55 -- írta: TiTi_
Tónibácsi,
ez annyira szép..., finom..., könnyed...

Szeretettel, TiTi


Dátum: 2009-09-17 01:42:35 -- írta: Trex
A hétfejű sárkánnyal úgy esett meg,
elment egy délelőtt a kalaposhoz.
Szép és napos volt ez a délelőtt,
de baljóslatú mindenek előtt.
A kalapos a fél szemöldökét,
sietve húzta fel, s tekintete
végigjárt sorra (s újra) mind a hét
nagy buksin, és gondterhelt arca lőn.
És akkor így szólt: Ejnye-bejnye, kérem,
a sárkány úr, de jó kuncsaft nekem,
akármit is kér, azt én meglelem,
ha nincs elől, hát hátra megyek érte,
s hátul, ha nincs, hát hozatom szekéren,
csak mondja gyorsan, mi volna, ha kéne?
A sárkány erre toporgott kicsit,
hét náthás nózit lógatott feszengve,
elmormolt néhány félszeg jónapot,
hogy ő bizony éppen csak nézelődik,
épp csak betért, mert erre járt a sarkon,
épp a postára sietett amúgy,
mikor meglátta, nos, a kirakatban
azt a helyes kis szalmakalapot,
és hát kérdezné, abból hány darab van,
mert az egy nagyon helyes darab kalap.
De ne is mondja, szólt a harmadik fej,
mert vagy tüsszentek, és hát lángra kap,
vagy lelegeli butábbik fejem,
ha félrenézek épp, vagy bambulok...
A szalagos kalapra gondol? Arra,
abból kéne vagy tizennégy darab,
a húgomat is meg akarom lepni.



Dátum: 2009-09-17 19:13:49 -- írta: Abraham
Ez szép.
Gondolkodtam, hogyan festi az álom festője azt a csendet, ha közben ott a Bernstein zenébe tűnő percegés. A megfejtés, biztos az lehet, hogy egy folyamatot vázolsz(rendkívül szépen) amint az élet zaja egy falióra ketyegésén át, átmegy fúgába, majd (Talán) az is szépen elcsendesedik...
Így az álom festőjének alkotása-amennyiben csendet kíván festeni-tökéletes.:)
A versedre is mondhatnám, de soha, semmit nem tartok tökéletesnek.

Tetszett.
Szia.
R.


Dátum: 2009-09-17 20:49:24 -- írta: tonibacsi
Kedves R!

Ölülök hogy benéztél. Olvasd el szocpol versét az iniciálta a fentit. Az AMF-en minden mindennel összefügg. Kicsit olyan mint az Elien, életben tart és él belőled. A multkor néztem saját tartalomjegyzékem és rájöttem, AMF történeti lábjegyzet nélkül értelmetlen katymaz az egész.

Üdv, tonibacsi


Dátum: 2009-09-19 11:48:06 -- írta: showsaw
Gyönyörű vers.
Laktató.


Dátum: 2009-09-19 21:06:47 -- írta: tonibacsi
Köszönöm!

Laktam már máshol is, laktam már jobban is, delektat, de laktat.


Dátum: 2009-09-23 12:11:36 -- írta: A-ny
gratula TB.! szép lett!

a-ny


Dátum: 2009-09-23 15:44:17 -- írta: szocpol
Fantasztikusan plasztikus, finom, illékony!

Állítom Tóni, hogy a vers ˝kipottyant tolladból˝, mint a tollszáron ujjongva futó tinta, pacáért reszketve, nyomothagyva kielégülten a tökéletlen papíron.........
Csodát írtál újra!
baris


Dátum: 2009-09-23 15:46:46 -- írta: szocpol
˝szoci˝?... hol van még az öregek otthona?(......... ez kissé szíven ütött Tamás, én mindig őszinte csodálattal és szeretettel vettem csöpp számra nevednek drága betűit... hm, hm... szóval szoci...(
a.


Dátum: 2009-09-25 22:32:27 -- írta: tonibacsi
Hát éljen a fehér papírra, fehér tintával írott könyörtelen, áthághatatlan szabályunk! Úgy mint eddig.

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2009-09-26 07:30:44 -- írta: Edafelicia
Szabálytalanul, szeretettel gratulálok versedhez.
Nagyon szép, már-már gyönyörű!

Eda


Dátum: 2009-09-30 00:20:20 -- írta: Syringa
Minden mindennel összefügg. Ühüm! Szerintem is...:) Erre a versre bizony jó szélesen rá kell mosolyognom:)
Ilyen egy vers, mikor több, mint szép.
Örömforrás volt.

Ölellek, drága álomfestő(m).

Syringa


Dátum: 2009-09-30 19:32:23 -- írta: Aliosra
nagyon tetszik. ügyes:)


Dátum: 2009-10-16 09:01:39 -- írta: szocpol
A szabályok nem könyörtelenek, inkább az nem közömbös számunkra ki, vagy mi írja azt. A belátásaink oldaláról nézve tán annak tűnhetnek, de hiszem, hogy az életünkben semmi sem véletlen, azaz hatalmas a Rend!
öllel:
:_) bariska


Dátum: 2009-10-16 14:20:10 -- írta: tonibacsi
Igen, a tölgyfa aszerint áll ellen a viharnak, hogy nyíróerőábrája eléri e a ktitikus pontot, vagy sem. De a tölgyet nem érdekli a nyíróerőábra. Kidől és meghal. A hátha mégis, és a hátha mégse élteti a művészetet és a szerelmet.

viszontöleléssel: tonibacsi


Dátum: 2009-10-16 21:18:55 -- írta: tonibacsi
Ezen vers címe egy idézet. Semmilyen kapcsolatban nincs azokkal a rosszszagú vegyianyagokkal amelyekkel a kenyeret keresem. Nagyon szivesen leszek az álmod festője, de az meglehetősen költséges. Most fejeztem be egy álmot, fél dioptriát romlott a szemem. A jó régi pámaragasztós cérnával megreperált szemüvegemet dobhatom a kukába. Előbb természetesen verbális eszközökkel le kell írni az álmot, aztán tonibacsi rákészül (fotók, forrásmunkák, tanulmányok), aztán jön az árajánlat. A távoli tájakon játszódó álmok a legdrágábbak.

Várom a megrendeléseket!

Pusszantás!


Dátum: 2009-10-16 21:29:08 -- írta: tonibacsi
Örülök, hogy tetszik! Közismerten ügyes vagyok! Mindenben! (Kivételek: konyhakerti növények ültetése, gázkészülékek karbantartása, videolejátszó digitális kijelzésű órájának beállítása, vadas marha zsemlegombóccal)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése