2007. szeptember 12.

Curriculum Vitae

Lámpasor volt még a járda szélén,
S a lámpákban villanykörte volt,
Fémgallérjuk kopogott a szélben,
S visszhangzott, ha egy kutya csaholt.
Éjfélkor már üres volt az utca,
Stráfkocsival jött meg a szenes,
Hátizsákkal a házakat járta
Béni úr, a kancsal ószeres.

Pereces ment végig a mozikban,
Láncba adtuk a filléreket,
Bambi volt és málnaszörp italnak,
S így éltünk meg hosszú éveket.
Jól emlékszem a szódás lovakra:
Meklemburgi két almás-deres...
És ha részeg tántorgott az úton,
Béni volt, a kancsal ószeres.

Tégla utca - Petrezselyem utca -
Kitaibel Pál rollerversenyek...
És a szeplős házmesterleányka
Visszadobta első versemet.
Benn a péknél egyszer csókolództunk
Csemez Károly volt a fűszeres,
S aki féltett titkunkat kileste
Béni volt, a kancsal ószeres

Később aztán színházakba jártam,
Olcsón vettem pótszékes helyet,
De hogyha egy szép lányt megkívántam,
Megkeféltem a színház helyett.
Jó mozikra hosszan sorba álltunk,
(a jegyüzér tudta min keres)
S aki átvert, mint szart a palánkon,
Béni volt, a kancsal ószeres.

A kikötőket mindenütt szerettem
Leningrád és Anchorage között
(Évekig csak egy leányt kerestem,
Aki mindig továbbköltözött).
Most, hogy este a tükörbe néztem,
Halántékom ráncos és eres,
S aki onnan bambán visszabámult,
Béni volt, a kancsal ószeres.



AMF - Hozzászólások:

Dátum: 2007-09-12 11:11:52 -- írta: Toplak
Ezzz nagyon aranyos lett XD

Jót kacarásztam rajta, jó a humorord, köszi az élményt:)


Dátum: 2007-09-12 11:13:18 -- írta: lokki
háááát, most nem idézem ford fairlane-t, mert az nem lenne szalonképes, de ez nagyon ott van.
Nem hiszek a reinkarnációban, de nem Villon mesterhez van szerencsém?

lokki


Dátum: 2007-09-12 15:40:20 -- írta: tonibacsi
Szia Toplak!

Szerintem meg kéne fordulnod: K a l p o t (ez sokkal jobb, és rejtőzködőbb) Persze magán ügy. Örülök, hogy itt jártál. A firkafalon még nem láttalak.(én onnan veszem az ötleteket, kit olvassak)

Üdv: tonibacsi


Dátum: 2007-09-12 15:54:01 -- írta: tonibacsi
Há... há... Itt semmilyen lóláb nem lokki. A ˝kis Faludy˝-n nőttem fel, mint az anyatejen. Az ő stanzái szerint írtam kamaszkorom legszebb szerelmes verseit. Gyakorlatilag minden frenetikus dugást Villonnak, illetve Faludynak köszönhetek. Örömet szereztél olvasásával!

Üdv: tonibacsi


Dátum: 2007-09-12 17:50:41 -- írta: kopogtato
Szóval, megint kopogok... de, csak, hogy pár csillagot letegyek.
Az a nagy helyzet, Tónibácsi :))), kérlek, hogy téged érdemes olvasni.



Dátum: 2007-09-12 19:38:22 -- írta: Fili
Sajnálom e verset, mert egyébként nagyon jó, csak az én lelkivilágomba nem tud beférkőzni a megkef... Csúnya kifejezés, de nagyon, hát még versben! Pedig egyébként csillagoztam volna.
Üdvözlettel Fili


Dátum: 2007-09-12 19:52:26 -- írta: Sarhelyi_Erika
Szuper:) Gratulálok! Erika


Dátum: 2007-09-12 23:25:15 -- írta: leka
Fantasztikusan jóóóóóóóóóóó!
A verselésed, a ritmusa, és fergetegesen adod elő az élményeid. Sok az ismerős dolog, és ezért volt rám nagy hatással. Egy kis film pergett le előttem.
Gratulálok!

Szeretettel: Éva


Dátum: 2007-09-13 08:59:04 -- írta: tonibacsi
Kérem!
Engem nem olvastak
nem olvastak
Elmaradt a szó, a vastaps.

Nem utaztam sikerekre
sikerekre
Nem jött ki semmi kerekre.

Magamat sem olvashatom
olvashatom
Dyslexiás vagyok nagyon.

Ha szereted az aggokat
az aggokat
Szórd ide a csillagokat!

Szeretettel: tonibacsi


Dátum: 2007-09-13 09:09:00 -- írta: tonibacsi
Elhagysz engem, attól félek,
Inkább többet nem kefélek.
Lágy leszek, mint egy fagott,
Hogy küldhessél csillagot!

És szégyenpirral az orcámon megkövetlek!


Dátum: 2007-09-13 09:33:04 -- írta: tonibacsi
Ismer LEKA multból, a jövőből,
Szorgalmasan LEKA szált mezőről.
LEKA parom arcomról a maszkot,
Óvatosan száljál LEKA paszkodj!
Szeress bátran, legyél a hívem,
Hadd lehessen me LEKA szivem!

Ölel LEKA viszont olvasásig!


Dátum: 2007-09-13 09:43:36 -- írta: tonibacsi
Nem láttalak, hátul áltál,
Kedves vagy, hogy gratuláltál!
Válktok egy vonatjegyet,
S megkeresem Sárhelyet!

. Pussz.: tb.


Dátum: 2007-09-13 14:43:07 -- írta: kopogtato
Meg diszgráfiás is, mi?:))
üdvözlettel: kopogtato



Dátum: 2007-09-13 21:42:46 -- írta: leka
Szójátékod elragadó
a hűségem odaadó
olvaslak:)))


Dátum: 2007-09-14 22:55:28 -- írta: Scytale
Ez is nagyon jó vers... Összességében olyan élet-ízű, nagyon.:)

Nekem is Villon-t juttatta egyből eszembe... ugyan persze, ez azért sokkal 20. (21.?) századibb témákat dolgoz fel.:)
Mosolyogtam rajta, tetszett... ügyes vers...

Sky


Dátum: 2007-09-15 18:58:02 -- írta: tonibacsi
Azt írta egy AMF sorstárs, hogy az olvasás nem ˝vicaverza˝! Mindazonáltal szégyellem a pofámat, hogy sokszor elfelejtelek viszontolvasni benneteket, mert azért egy kicsit mégiscsak vice versa!

Köszönettel: tb.


Dátum: 2007-09-15 23:28:40 -- írta: Lilla
:)Jóóót mosolyogtam... Nagggyon jóóóó!:)
Visszavittél kissé az időben...:)Olyan régi író-kávéházas ˝hangulatot˝ éreztem miközben olvastalak...:)
Igazán jólesett, köszönöm...:)

Szeretettel: Lilla


Dátum: 2007-09-17 09:33:22 -- írta: paradicsommadar
Drága Tónibácsi!

Köszönöm ezt a szép mozit... csak úgy pergett a film... annyira szerettem...

Szeretettel: Paradicsommadár, aki nem Béni, de imádja az ószerest:)


Dátum: 2007-09-17 09:34:42 -- írta: paradicsommadar
Hihetetlen, hogy nem változom, s olyan gyorsan pereg itt az ujjam, hogy sorra rendre itt maradnak azok a fránya csillagok:)
NNNNa... menjetek:)
Lecsópipi:)


Dátum: 2007-09-18 09:52:57 -- írta: tonibacsi
Kedv, remények, Lillák!
Maxfactor szempillák
Könnyezzetek értem
Ha lehull a vértem
S ha nehezen értetek
Én is sírok értetek!


Dátum: 2007-09-18 10:03:38 -- írta: tonibacsi
Csillagom már nem ragyog
Én is csak kontár vagyok.
A sikerért nagyon nagy ár
Egy szép paradicsommadár!

(Végül itt egy új adat:
Puszilom az ujjadat!)


Dátum: 2007-09-18 17:31:31 -- írta: paradicsommadar
Imádom... mert mindig megmosolyogtat:(
PM


Dátum: 2007-09-19 11:44:45 -- írta: Lilla
:))))Megőőőrülök!:)


Dátum: 2007-10-03 13:22:19 -- írta: Valeyrac
na ez nem semmi:) néhol kicsit fásultak a rímek, de a vers egésze rendkívül élvezetes. kiváló jellemződ ez a remek mesélő attitüd.
baráti üdv
Balázs


Dátum: 2007-10-04 11:07:51 -- írta: tonibacsi
Megnéztem, és igazat adok a rímek fásultak (lehet, hogy eleve fa-rímek voltak) Tudok olyat is: sorba tű körbe - csorba tükörbe; mit is szeretek - mitesszeretek, csak a sztoribord még hiányzik. Örülök, hogy erre jártál, nézz be máskor is, majd főzök valami finomabbat (mert nem mindegy, hogy forogva mosunk, vagy morogva fosunk!)

Ölel: Tóni (b)


Dátum: 2007-10-29 15:03:12 -- írta: Gaboor
nagyon jól írsz!


Dátum: 2007-10-31 01:01:46 -- írta: tonibacsi
Szia Gaboor!

Örülök neked, a fiam is Gábor. (a Gaboort azt hiszem Zsabúrnak kell ejteni) Sajnos nem írok jól mert dysgraphiás vagyok. Most fellapozom a születési anyakönyvi kivonatodat a ˝Művek szerzőnként˝ segítségével.

Üdv: tb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése