2008. szeptember 9.

Egyedül

(Aysa versére)


Amikor biztos, hogy senki se vár,
S egyedül figyeled meg,
Hogy tanul ölni a kis egerészölyv,
S távoli hosszú vonatfütty jelzi:
Valahol, valakik
Kényszer-utak MÁV-szagú
Csapdájába szorultak,
Tágul a tér!

Jézusmárjás
Dús tövisű aggodalmak
Benne ragadnak
Az út agyagába,
S újra saját dohogását
Játssza a szív.
Ismét újra kezedben
Az isteni mérték.

Rég kitörölt, kiürült
Őserdős zörejek
Felsorakoznak a fül peremén,
Rajzol a szem:
Zöldike,
Gesztenye,
Sárgarigó,
Vékonycsőrű pacsirta,
Úti bogáncs,
Zöld erdei béka
Mind külön él!

És mennyi kavics!
Csajkovszkij muzsikál,
Ahogy egyik
A másik után
Százszínű csipkedalát
Csücsöríti feléd.
Ezeregynél
Sokkal több mese
Táncol a kis zuhatagban,
Padödőznek a
Vízhajú lányok.

És ha letámad
A kék köpenyű éj,
(És senki se vár)
Mielőtt még
Újra hasadna a hajnal
Összetegeződhetsz
Újra a hajdani bölccsel:
Önmagaddal.



AMF - Hozzászólások:

Dátum: 2008-09-09 23:56:40 -- írta: Mirian


... elnézésed, hogy belehallgattam.

Nagyon-nagyon... s amit ˝loptam˝, viszem is, ha nem baj...

Ölellek.



Dátum: 2008-09-10 07:12:06 -- írta: Edafelicia
Elismerésem...
TEM nélkül zavartalanabb volna.

Szeretettel gratulálok!
Edafelicia



Dátum: 2008-09-10 13:14:09 -- írta: Syringa
Érdekes hangvétel. Olyan eszmefuttatósan közvetlen és kedves.
De jó, hogy ˝saját dohogását játssza a szív˝!
Találtam egy csúnyaságot is ( lehet, hogy csak nekem az?): ˝Ismét újra˝, és fölötte két sorral is ˝újra˝.(2. vsz. vége felé) Pedig nem keresem a hibát, tonibácsi, csak megakadok rajta. Remélem, hogy Te viszont nem akadsz ki rajta...
szeretettel: Sy.



Dátum: 2008-09-10 21:35:24 -- írta: A-ny
˝Dús tövisű aggodalmak
Benne ragadnak
Az út agyagába,
...˝

és hasonlók miatt ragadós galaj olvasója leszek TB.-nek, Aysa-t nem is említgetem!

tiszteletem: a-ny



Dátum: 2008-09-11 00:27:39 -- írta: SoproniGLaszlo
Olvastalak Tóni!
A bácsi én vagyok.

SGL



Dátum: 2008-09-11 13:47:28 -- írta: tonibacsi
Nem akadok! Nem akadok!
Egyszerűen elapadok.
Igy tünnek majd el a padok,
(maximum két évet adok).

Később eltűnik a bringa
Eltünik az órainga,
Elburjánzok, mint az inda,
Nyesegessél csak, Syringa!



Dátum: 2008-09-11 13:57:51 -- írta: tonibacsi
Aki a tonibacsi-nál ˝bácsibb˝ az nem számítógépen van, hanem lélegeztető gépen. Állandóan látható (a pontos idő mellett) a vérnyomásom, vércukrom, vörös vértestem, macskaszőrallergia tesztem, ványadt testem, s a Xanax, amit elfeleztem.

Ölel: T ó n i



Dátum: 2008-09-11 14:12:05 -- írta: tonibacsi
Kedves Kollegina!

Nagyon válogtsz Te a versekben. Kerülgeted őket, mint macska a Whiskasos staneclit. Látod! Hiába akarod messzire repíteni, fennakad a legközelebbi drótkerítésen. Aztán az esti zápor szelektív hulladékká csócsálja. A Te gyönyörű verseid ugyanott végzik, mint az enyémek, hogy aztán ujrahasznosítva egy vécépapír-gurigában találkozzanak. VÉGE.



Dátum: 2008-09-11 14:19:26 -- írta: Debatter
˝És ha letámad
A kék köpenyű éj,
(És senki se vár)
Mielőtt még
Újra hasadna a hajnal
Összetegeződhetsz
Újra a hajdani bölccsel:
Önmagaddal.˝

Ó, tonibacsi! Aysa bizonyára nagyra tartja majd e versed (is) hiszen több, mint szép.



Dátum: 2008-09-11 14:36:47 -- írta: tonibacsi
Tejoltó galajjal várj a keresztúton,
Onnan együtt megyünk selymes rekettyésbe,
Sántikáló lábra kell a Venoruton,
De a Viagrából is kell egy kevéske!

. (Ajándékvers A-ny Nak, írta: tonibacsi)



Dátum: 2008-09-11 14:39:43 -- írta: tonibacsi
Már megkaptam a beosztásom a három ˝újra˝ miatt. Vakarhatom kifelé! Selejt!



Dátum: 2008-09-11 18:40:04 -- írta: Edafelicia
RemekNek ítélem, már csak az kellene, hogy: köszi!,... esetleg: klassz!



Dátum: 2008-09-11 21:52:18 -- írta: Debatter
Nehogymá˝!



Dátum: 2008-09-11 23:10:10 -- írta: Syringa
Nyesegetni ˝Téged˝ öröm!
Lerovom még néhány köröm,
s áll a műved, tökéletes -
vad hajtástól mentes, nemes!



Dátum: 2008-09-11 23:19:14 -- írta: Syringa
Dehogy selejt, dehogy selejt,
ha az ember egy szót elejt...
A megjegyzés tetszés jele!
Szívem, lelkem tele vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése