2008. január 29.

Szerelemmadár

Nézd csak!
Hogy fogy a víz.
Olvad a főpont,
Felszívja a kékszínű
Alkony.
Begubódznak a lusta hajók,
Önállósul a vézna tükörkép,
Macskabukot vet
A perspektíva-szabály.

Hej!
Őszibarack arcú szerelemmadár!

Látod-e?
Sok ház rőt tetejére
Nem jut a fényből.
Gurbán görbül az út,
Úgy, ahogy éppen akarja.
Itt már éjszaka van,
Ott még izzik a táj.

Hej!
Őszibarack arcú szerelemmadár!

Hallod?
Hül ki a csend,
És senki se tudja,
Hol vezet út ki
A híg unalomból,
Pállott közhelyeket kaparunk le
A hársfa szinéről.
Gyenge a jel!
Indulni se kéne akár...

<6>Hej!
<6>Őszibarack arcú szerelemmadár!

Jól van!
Utólszor még kimegyünk,
Hogy sírjon a kontraszt,
Kármin réteken át
Hajtani sárga csikókat.
Sárga csikókat szüljön
A lánghasú nyár!

Hej!
Őszibarack arcú szerelemmadár!


(Az Utolsó stáció az őszibarack arcú szerelemmadár birodalma felé vezető úton című festmény alá)




 

AMF - Hozzászólások:


Dátum: 2008-01-29 21:48:28 -- írta: Mirian
Csodaszép, Tóni bácsi.

Ha ˝madár˝, akkor remélve feltételezem, hogy erre (is) repül... nemsoká˝:)
Soraidból úgy ítélem meg, hogyha vágyunk rá, akkor csak megjelenik:)

Ölellek
Mirian





Dátum: 2008-01-29 22:47:34 -- írta: tonibacsi
El kell indulni az őszibarack arcú szerelemmadár birodalma felé, és látni fogod, hogy egyre világosabb lesz! A feketék lssan elmaradnak, az árnyékok kék és lila szinben irizálnak. Utadon ezerszinű meglepetések kisérnek, és a szeretet ugy világít mint egy hatalmas csillár. Aki feléd int, ujja hegyéről arany csilagokat szór lábad elé.

Ittjártad emlékére türkiz szegekkel kis arany táblát helyezek el!

tonibacsi






Dátum: 2008-01-29 23:07:47 -- írta: Mirian
Drága vagy... ölellek!:)
A ˝táblácskára˝ ne feledd rápingálni, hogy ˝tanoncom˝:)
Mirianod



Dátum: 2008-01-29 23:44:26 -- írta: nyilas
Erre mondom én, hogy tonibácsis.
Gratulálok!
Üdv: nyilas




Dátum: 2008-01-30 00:04:12 -- írta: laszlo
Valóban olyan Tóni bás:) Sűrűbben fogok én idejárni. 
Nagyon egyedi világot tár elém...
laci



Dátum: 2008-01-30 00:04:43 -- írta: Roberta
Gyönyörű!
julinéni



Dátum: 2008-01-30 01:37:00 -- írta: tonibacsi
Kotorásztam a képek között julinéni! Lehetnél az unokám, ha nagyon meghajtom anno a varrógépet. Köszönöm a szíves látogatást, hálából festek neked levelet!



Dátum: 2008-01-30 11:24:53 -- írta: Tarpay
Szépen, fokozatosan azt éred el verseiddel, hogy minden, még meg maradt önbizalmam is cserben hagy...
De egye fene! Engem már az is örömmel tölt el, hogy egy országban, egy korban élhetek veled.
De azért mégse várj tőlem szuperlatívuszokat, a képet még nem láttam.:)
Baráti öleléssel:
Tamás



Dátum: 2008-01-30 11:37:16 -- írta: sbpaul
Én is szeretek festmények által érzéseket közvetíteni. A proff megszeretette velem Klee-t, meg Rothko-t, pedig igen távol álltak tőlem eddig. Miró, Schiele, Klimt, Dalí, Van Gogh után kissé eltérő művészeket is befogadok már. Nekem az eleje, meg a vége tetszett. A versfelütése, és a zárlat.
Tisztelettel,
István




Dátum: 2008-01-30 20:02:56 -- írta: paradicsommadar
Hej, Tónibácsi!
Van olyan meglepetésféle madár is... csak majd össze kellene már azt hozni... Ezt majd alkalomadtán megéted!
Szeretettel: Paradicsommadár




Dátum: 2008-02-01 16:16:18 -- írta: tonibacsi
Meleg karácsony
Szép lassan kihül,
A szemétdomb szárad,
Szinesül.
Olajos a tócsa,
Szivárvány faragó
Boldogság eladó
Boldogság eladó

Piszkos pohárban
Dünnyögő bor ül,
Száraz füsttel
Húgyszag elegyül,
Dudál a vasárnap,
Fúj a szél, fogy a hó!
Boldogság eladó
Boldogság eladó

(A szorgos tonibacsi olvasók között verseket sorsolunk ki)

Szeretettel: tonibacsi



Dátum: 2008-02-01 16:21:46 -- írta: paradicsommadar
Szorgos e vagy sem... s nem a versért, az élményért, az érzésért... mert én ezért tónibácsizom...
S mivel szabad rablás korában élünk, így ajánlom magamnak a boldogságos verset... csak az árban kellene megegyezni, nomeg abban, hogy ne csak a vers hozzon boldogságot...
Szeretettel: Lecsóspipi



Dátum: 2008-02-01 16:40:22 -- írta: tonibacsi
Most hullik vissza rám a hülye NICK választás. Mert hát, ami tonibácsis az trotlis, szenkós, nyugdíjas, geranto-. Holnap átkéreckedek Sárkányölőnek.

Köszönet a csillagokért! tonibacsi



Dátum: 2008-02-01 17:00:10 -- írta: tonibacsi
Szárad a zsemle
Mégse veszem le
Készül a prézli
Most feketézni
Sem lehet immár
Mert csupa hínár
Bögre kiöntő
És ami döntő
Fogytán ám a cukor
Épp kiürült a csupor

(látod, nem tudlak megkínálni!)

Szeretettel: tonibacsi



Dátum: 2008-02-02 10:07:42 -- írta: Roberta
Unokád:) A nagymamád!:) Ki tudja hány éves az a kép, amit felraktam:) Én tudom!:)

Na, komolyan, vagy nem:) Mégis:) Végigolvastam a tonibácsi összest, vagy majdnem. Meg a válaszaidat, a Re-ket. Habzsoltam mindet, és nagyon felderítettél, néha megkönnyeztettél, és tudd: az egyik leges legkedvencebbem lettél. Vagy kicsit több is. Köszönöm a... valaminek... hogy rátaláltál a gyenguska-zsengéimre és ezáltal én meg beleláthattam a te világodba. Mély gödörből húztak ki az írásaid, a kuytás versek épúggy, mint a szerelmesek, Terápijjjjás hatással voltál rám és én ezt nagyon köszönöm neked!

Roberta/Yuo-lee/tonibácsi-rajongó



Dátum: 2008-02-04 14:25:48 -- írta: nyilas
Véletlenül sem!
Reális jelző csupán. Rád jellemző jegyekre kihegyezve.
Üdv nyilas



Dátum: 2008-02-04 16:00:11 -- írta: tonibacsi
Hát istvánom, köszönettel nyugtázom, hogy erre jártál és elolvastad a versemet!
Első mondatod felcsigázta érdeklődésemet. Hogyan míveled ezt a közvetítést? Pingálsz, vagy esztetizálsz? Megvallom, megbántam, hogy jegyzettel láttam el a fenti verset, mert eleddig nagyon kellemes volt a versek birodalmában hülyéskedni veletek, a képzőművészet viszont tabu, mert az kajakérdés. Érdekes ez a Rothko. Megszeretni viszont még érdekesebb, mert személyisége, (ott, akkor, és úgy) nélkül a reprók szinte élő hullák (1960- körül csináltak rekonstrukciós kiállítást R. Switters és még valaki munkáiból korabeli szellemben). Akartam becses figyelmedbe ajánlani egy festőt, de most nem tudom a nevét pontosan ideírni (valahová kell két pont): Nicholas de Stael.
(Cserébe gondoltam, mert ma este Rothko-zok egy kicsit)

Barátsággal: tonibacsi



Dátum: 2008-02-04 16:17:48 -- írta: tonibacsi
Tamásom! Már megint az az érzésem, hogy cikizel! A Te verseid (írásaid) mélységes humánumát nem lehet az egy napon említeni az én ˝utánérzett˝ látványosságaimmal. Neked önálló gondolataid vannak, nekem nincsenek. Szivesen írok Ady-verset vagy Juhász Ferencet, de nincsenek közlendőim csak játékaim.

Nagyon csúnya dolog, hogy nem láttad a képet, de ezen most nem tudok segíteni mert a szkennel telepítő lemezét megzabálta a Bibikutya.

Szeretettel ölel: tonibacsi



Dátum: 2008-02-04 16:31:48 -- írta: Tarpay
Sosem cikiztelek. Stop.
Ha véletlenül mégis cikiznélek, saját magamat kéne seggbe rúgnom. Stop.
Egyéniség vagy, ergo: ne szabadkozz. Stop.
Amit a képből meghagyott Bibikutya, az kollázsként (˝a la Stae˝l!) általad még fölhasználható. Stop.
Üdv, szeretettel:
Tamás



Dátum: 2008-02-08 19:30:25 -- írta: hamupopocska
számomra meglepő, de nagyon érzékletes:)



Dátum: 2008-02-09 20:12:01 -- írta: tonibacsi
Édes hamukám! Mi a meglepő? Fejtsd ki, hadd profitáljak belőle. Mindig a meglepő dolgokat szerettem. Utoljára apámat leptem meg a negyedikes bizonyítványommal (sikerrel). Mindig örülök, ha benézel, van is félretéve hamubasült pogácsa. Ölel: tb



Dátum: 2008-03-20 22:05:25 -- írta: Edafelicia
Olyan szép volt ez az írás, hogy elkészült a kép.
Gratulálok.
Szeretettel:
Eda

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése