2008. január 23.

Tegnap

Három napig esett az eső,
Most elállt,
S naphátú gondolatok
Pancsolnak a párolgó pocsolyákban.

Nézd Kedves,
A jázminok alatt
Sárgállnak a bogárligetek,
Hult levélen tutajoznak a pókok,
S megdobban a föld
A verőér-gyökerekben.

Itt fekszünk most szomorkás jóbarátok,
Tudjuk, ki mire gondol,
Szemünk előtt kék kockák bolondul szaladgálnak,
Babrálják a fehérzománcú csendet,
S a töretlenszélű rendet
Végigsimítja halványan az este.

Várunk téged húnyt szemmel
Mind a hárman,
Mert hűs szobánkban
Mellünk alatt zihál a képtelenség:

Egy illatból, így eső után
Moccanva ébredsz,
Blúzod alól hárs szirmot fúj a szél,
S beterít egészen.
Kezedről most térdedre hull a csókom,
S szőke hajad kendővé fehéríti
Gyógyuló szenvedésem.

1966








AMF - Hozzászólások:



Dátum:
 2008-01-23 22:20:42 -- írta: szabadalom
Kedves Tónibácsi!

Nem propaganda: Eső előtt írtam egy verset. Itt aznap éjjel vihar volt.
Post: Eső után írtál egy verset. Ez nekem most nagyon kellett.

Köszönöm, élmény volt. Végre, a boldogság is dallamokban szól... Én sajnos erre nem vagyok képes. Csak a düh, csak a szenvedély, csak a szenvedés. Az öröm? A kiegyensúlyozottság? Nem, az megöli az ihletet bennem. Kár...:)

Mondjuk egyébként sem hiszem, hogy méltó versenytárs lennék. Ez nagyon szép. Nekem nagyon tetszett. Mert egyszerre modern és klasszikus.

Gtz, Adri



Dátum: 2008-01-23 23:55:33 -- írta: reNapgyermek
ez egy kicsit naív nem? úgy értem hozzád képest. egyébként semmi bajom vele.


Dátum: 2008-01-24 00:49:59 -- írta: tonibacsi
Szeizmográfod rajztűje nem csal! 1966, tehát huszonkét éves voltam, és naív.


Dátum: 2008-01-24 00:52:10 -- írta: tonibacsi
A fenti eső nagyon régen esett, köszi hogy benéztél!


Dátum: 2008-01-24 01:32:08 -- írta: Syringa
Kedves tonibacsi!

Csak jelzem, hogy olvastam, de nem tudok hozzászólni, nem egészen értem. Viszont amit értek belőle, az igazán szép! Később visszatérek rá, talán az segít.
Miért írtad keltezéssel? Azt hittem, a versek időtlenek.

Szeretettel: Sy.


Dátum: 2008-01-24 01:36:38 -- írta: kosa
Gyönyörü csendélet, nagyon szép vers.

Szeretettel,
Emese


Dátum: 2008-01-27 18:52:53 -- írta: tonibacsi
Drága Syr!

Tizenéves koromban írtam egy mappányi verset. Aztán leéltem az életem, megöregedtem és megtaláltam az öreg mappát. Mostanság már csak ˝Őszikéket˝ írok.

Gyere máskor is! Főzök valami finomat!

Ölel: tonibácsi


Dátum: 2008-01-27 21:25:32 -- írta: tonibacsi
Örülök, hogy olvastad, bár ez borzasztó régi vers. Csak szeretttem volna megosztani veletek a régi szép idők sárguló, porló emlékeit.

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2008-01-28 23:17:43 -- írta: esteban
Igazán csak most ismerkedem a verseivel, eddig csak hsz.-eit láttam itt-ott...
Bölcs gondolatokkal - érződik a tapasztalat minden szón, amit leír.
Kellemes-szomorkás vers.
Tetszett!
István


Dátum: 2008-01-28 23:57:27 -- írta: laszlo
Tonibacsi!

Mit lehet mondani ilyen sorok után? Gyönyörű, lágy, nyugodt. Olyan szelíd és irígylésre méltó (bocsásosn meg érte). Olyan jó volt olvasni (és mégsem). Eltűnődtem picit a képek közben, a sorokon. Köszönöm, mégha most fáj is.

maradok tisztelettel: laszlo


Dátum: 2008-01-29 00:22:32 -- írta: nyilas
tonibácsi gratulálok!
Jó hogy megosztottad velünk.
Üdv: nyilas


Dátum: 2008-01-29 11:08:04 -- írta: tonibacsi
laszló! laszló!

Mi lesz velem, ha ti már nem lesztek? A versek egy szalagos irományfedélbe belemasnizva penészedtek egy pincében. Most feléledtek. Szinte hihetetlen, hogy valaki távol rezonálni kezd a versem hangulatára! Nagyon örülök.

(Más: Mért magázódsz? Úgy tapasztaltam, itt tinik, aggastyánok, nagymamák egyaránt
tegeződnek.)

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2008-01-29 17:26:18 -- írta: laszlo
Csupán a tisztelet-főleg ilyen gyönyörű sorok után:(


Dátum: 2008-02-01 16:26:41 -- írta: paradicsommadar
Tónibácsi!
Azt mondják az okosok - mármint a kinez tanáraim -, hogy akkor igazi és jó az oldódás, amikor öntudatlanul veszel egy nagyon mély sóhajtást, s ereszted ki magadból a kivalót...
Ez a vers... s mielőtt arról értekeztem volna magammal, hogy a hatás hová is szorított... a végén megérkezett az igazi oldódó sóhaj... akkor szerinted?:)

Köszönöm!
PM


Dátum: 2008-02-05 22:26:35 -- írta: tonibacsi
Esteban esteban, ki-ki nyugalomba
De jó, hogy benéztél fatornyos falumba
Zúg az éjibogár, én is csupán zúgok
Mint az a négy folyó (de ezzel is túlzok)

Esteban esteban, világít a paplak
Meglátod ezután majd én is olvaslak!
Találkozunk még az amatőr bazáron,
Fárad az egerem, soraim bezárom.


Dátum: 2008-02-05 22:57:53 -- írta: tonibacsi
Paradicsom madár,
Gyönyörű a farkad!
Nem enged felszállni
Vagy nem is akartad?

Az ilyen madáron
Nem lehet fölös hús,
Majd jön az ornito-
Kineziologus.

(Sóhaj helyett sokkal jobb: uddzsáji sorozat /fekve/; bhásztriká; kapálabháti; uddzsáji sorozat /állva/ nyitott ablak mellett)

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2008-02-05 23:24:38 -- írta: tonibacsi
Azér marhára örülök ennek az AMF társaságnak! Gondolj bele, a csaj akinek írtam a fentit, biztos nagymama (vagy dédi). A gyermekeim magasról szarnak irodalmi munkásságomra (az öreg verses mappát is kis híján kihajították) Te meg azt írod: Jó hogy megosztottad velünk. Szeretlek benneteket. Rátok hagyom a verseimet, meg a kisvasutat, az összes Korszerű Szinház-at, az acélmetszeteket, a macisórát is, a favázas fényképezőgépet, egy garnitúra téli gumit, az ampír smizettet(javításra szorul), és a Geslert is...

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2008-10-30 17:15:13 -- írta: Gilthoniel
Nagyon szép a versed. Tetszenek a megjelenített természeti képek.
Gilthoniel


Dátum: 2008-10-30 18:58:17 -- írta: tonibacsi
Örülök, hogy olvastad, azt hittem ez már az iratmegsemmisítőben van.

Üdv: tonibacsi


Dátum: 2008-11-02 10:52:33 -- írta: baris
Hű Tóni! Ez fantasztikusan megmozgat bennem mindent mi nincs ˝ledűbelezve.˝......, de amint érzem... már mindenem instabil.
Csodasorok, hihetetlenül finoman, érzékien egymásra hintve, mesteri!
Tisztelettel: baris


Dátum: 2008-11-02 10:56:52 -- írta: baris
Még valami, ami számomra érdekesség, számodra semmi:).
Épp akkor születtem amikor Nálad, Három napig esett az eső,... S naphátú gondolatok
Pancsolnak a párolgó pocsolyákban.:))
De szép is volt!
Pusz





Három napig esett az eső,
Most elállt,
S naphátú gondolatok
Pancsolnak a párolgó pocsolyákban.




Dátum: 2008-11-02 11:01:21 -- írta: baris
... pancsoltak...
na sikerült ezt is elrontanom:), de a szándék a fontos, nem igaz?:)))


Dátum: 2008-11-02 11:01:58 -- írta: baris
... dejóóóóó, magammal beszélgetek...
pá:)


Dátum: 2008-11-02 12:10:42 -- írta: tonibacsi
Jólvan jólvan!

Áthelyeztem az arcvonalat a kritika oldalra, mert betört az ellenség! Tartani kell a frontot! Csapataink harcban állnak! Oda barisnyák nem is jöhetnek. Lőnek! Gyerekek meg pláne nem jöhetnek Majd írok! Nehogy beszállj a Kritika a kritikáról c. fórum vitájába, mert elmegy a kedved az egész AMF-től!

Ölel: tonibacsi (és köszönöm a Tegnap c. verssel kapcsolatos kitüntető figyelmedet!)


Dátum: 2008-11-02 12:19:30 -- írta: tonibacsi
Tényleg, hogy én is többlépcsősen szóljak: mi van benned ledűbelezve? Nagyon rossz lehet ledűbelezve lenni. Flex! Mindenhez van korong, acélhoz, kőhöz, márványhoz sőt a kemény edzett acélt is el lehet vágni egy lágyvas koronggal. De ha sokat mozgatod minden dűbel kilazul!

Rá se ránts! Dőlj előre!


Dátum: 2008-11-02 12:27:17 -- írta: baris
Kardomba?
b.


Dátum: 2008-11-02 21:25:03 -- írta: tonibacsi
Isten őrizz!

Az ellenszéllel szemben, a visszsfelé tuszkolni akarókkal szemben, a felvállalt terhek vállpántjának húzásával szemben, a mindenütt leselkedő hanyattesés lefele-hátra húzó komponensével szemben, a cserépkatonák rezignált vigyorával lecövekelt mozdulni-(és kimozdulni) képtelen állóhelyzettel szemben, a cinikusan hátradőlő IQ-tieffliegerekkel szemben, a hétköznapok fáradtságának leülnivágyásával szemben. Vagy velem szemben.

tb


Dátum: 2008-11-02 21:37:48 -- írta: devid
Eltekintve attól, hogy mennyire nem szeretsz... Gratulálok ezen alkotásodhoz. Ha valami, akkor ez megérdemli az 5 csillag mindegyikét. Nagyon átélhető és ringató... és precíz.

Tetszett...

ui.: a nagyon régen íródott jelenti a számot a mű végén?

Tisztelettel: Dávid

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése