2008. október 5.

Lucának

Azt kérded tőlem, hogy mi a jelem?
Logikus kérdés, hisz ez a jelen.
Te négy múltál, én hatvannégy múltam
Hogy rójam jelekbe most a múltam?
Legyek bomba? (bomba hullt az égből),
Úgy szedtek ki az üvegcserépből.
Szögesdrót! (rajzolni szinte semmi),
Lehet vele sok mindent üzenni.
Krasznája zvezda paprikavirág,
Nemzetközivé döglesztett világ,
Légótanfolyam és békekölcsön,
Szégyenfolt az új munkaerkölcsön.
Brigádnapló, brigád-munkaszellem,
Elvtársnő,(az első nagy szerelmem).
Kitelepítve (nép ellensége),
Rúgás gyomorszájba és vesébe.
Tortúrára, fegyelmezésre szánt
Klerikális reakciós gyanánt.
Csengőfrász, ÁVH-félelem,
X-es, egyéb, deklasszált elem,
Pénzszűke marta fekély és tumor,
Keserűre pimpósodott humor.
Vesszen Gerő, éljen a Nagy Imre!
Istenem! Vigyázz a szüleimre!
Túlméretezett családi átok
Megváltásra váró unokátok
Gátat a pártnak! Vesszen az önkény!
Kerekasztal, kerekded törvény.
Ezt a lobogót magamnak varrtam,
Anyám, nem ilyen lovat akartam!
Megtaláltam, igen, ez a jó!
Az én jelem egy sánta hintaló.










AMF - Hozzászólások:



Dátum:
 2008-10-05 20:38:58 -- írta: A-ny
mintha csak a szomszéd asztalnál ülne az olvasó...... és a közelből hallaná a párbeszédet, eleinte szégyenlős hang fordul a 4 éves tágra nyílt szemű kislányhoz, ezek a szemek, oly őszinték, tiszták, mint tükörbe tekintve jön az őszinte emlékezés, egyre lendületesebben és hangosabban mesélve... az életrúé... hozzá elemzés! nem nyújtok be fellebezést, a történet hiteles, visuálisan házi mozin megjelent! melankólia, lemondás, szomorúság, egy életút s kesernyés levont tanulság...... Curriculum Vitae, Tóni Bácsi a vers szívemig ért, fellebbentett egy női neglizsét:)

gratulálok! /és orrvitorlákat fel!/
szeretettel: a-ny



Dátum: 2008-10-05 20:59:18 -- írta: tonibacsi
Mintha régesrég ismernénk egymást. Furcsa! Persze minden előfordulhat, a nick mögött sokmindenki lehet... Sajnálom, hogy fellebbentett egy női neglizsét, a szép idők azok voltak, amikor gyorsan szoknyájukhoz kaptak a lányok és védelmezőn leszorították azt.

Az orrvitorlával meghatottál! Talán... majd egyszer... és csak orrvitorlával!

Szeretettel: tonibacsi



Dátum: 2008-10-05 21:07:17 -- írta: A-ny
... nem akarok én se kutakodni, hasonló hangyák rohangáltak erre fele is (nincs TB.-nak véletlenül egy kis traktor szerűsége...... amivel jön-megy?, mert akkor nagyon is elképzelhető!)

szeretettel: A-ny



Dátum: 2008-10-05 21:13:05 -- írta: mafla
Úristen! Hihetetlen jó! Rövid versben 60 év történelme keményen és lágyan, érthetően, bátran, ölelve a jövőt, féltve kisunokák... felnőttként neked tapsolnak majd!
A jeled, Kedvesem egy könyvformájú igazgyöngy!!
Ölel
Mariann



Dátum: 2008-10-06 11:37:58 -- írta: tonibacsi
Illene válaszolni(különösképpen, hogy ilyen kedveseket írtál) de most nem merek barátkozni, mert e pillanatban küldtem be kritikát a Kritikák-ba maflaságokról. A szomszéd is azt vetette a szememre, hogy szembe mézesmázas vagyok, közbe meg feljelentem a kukatárolója miatt. (De ha egyszer ráépíti a kukatárolóját az én lapulevelemre! (?) ) Érted? Irénke néni meg 12 milkáért akarta eladni a házát, amin bontási határozat volt. Ki érti ezt? A Fukné sütit hoz át, aztán torkaszakadtából üvölteni kezd, hogy átgurulnak hozzá a rohadt birsalmák. A hülye kutyája meg megzabálja és fosik egész nap. De nem az én birsalmám a Wunderliék birsalmája! Persze a Bibikutya is megzabálja a hullott almát, de az nem baj. A marcipán nyuszit is megette a szülinapi tortáról (az baj volt!) Az igazság az, hogy a kínai horoszkóp szerint MAJOM vagyok, aki a háttérben intrikál, közben meg szórakoztatja a karzatot a hülyéskedésével. Ez van! Azért karácsonyra írok neked mafla-verset, hogy örülj. Persze addig ki kell húzni valahogy (nekem ). És az unokámat is ki kell húzni, mert magától nem szok. És akkor összesen három unokám lesz. Illetve 3,5, mert egyet még nem húzunk ki, csak tavasszal. Vegyél a családnak egy kis gyümölcsöt. Most kell a vitamin. Pussz.: tonibacsi



Dátum: 2008-10-06 12:14:08 -- írta: Edafelicia
Jó ez a jel, nekem tetsző!
Szeretettel!
Eda



Dátum: 2008-10-06 13:03:13 -- írta: Nosztromosz
Egy önvallomás... egy felsorolás, amit a kislányra nézve, végiggondol az ember, de nem mondja ki hangosan... csak a végén az összegzést: ˝Az én jelem egysánta hintaló.˝
Legalábbis én így láttam, hogy ez egy csendes merengés...
Tetszett ahogy megírtad!
Szeretettel: Noszi



Dátum: 2008-10-06 13:40:19 -- írta: nyilas
Szia tonibácsi!
Nagyon, nagyon jó éphogy nem nyom agyon.
Szeretettel üdv: nyilas



Dátum: 2008-10-06 16:46:30 -- írta: mafla
Drága Unokás, tonibacsinagypapa!
Remélem, nem mafláról írtál a Kritikák-ba valami maflaságot?!
Vettem a kukás szimbóleumos játszidat!
Mint gyermek várom a karácsonyt!:)
S csak magamat gyümölcsöz(tet)hetem, mert két éve geschieden lettem, s fiam már más kosarából szereti az almát.
Puszi
Mariann



Dátum: 2008-10-06 21:16:06 -- írta: tonibacsi
Nem nyomasztós ez! A luca meg nagyon jó fej, csak a Tóni bácsi már egy roskatag vén fasz.

Köszönöm, hogy erre jártál!



Dátum: 2008-10-06 21:19:28 -- írta: tonibacsi
Noszipajti! Eredetileg jóötletnek látszott aztán ez lett belőle. Neked mi a jeled? Hátha több optimizmust sugárzik!

Ölel: tonibacsi



Dátum: 2008-10-06 21:21:50 -- írta: tonibacsi
Köszi, de még nem végleges! Megyek át egy másik csoportba!



Dátum: 2008-10-06 21:29:15 -- írta: Edafelicia
Ez már a harmadik hintalovad, de mindegyik tetszett.
Másik csoport, s marad a hintaló:)
Nem baj, a mozgás jót tesz!



Dátum: 2008-10-06 22:21:25 -- írta: tonibacsi
Te vagy gescheiden a hitvesedtől, vagy a gyermek az emlőidtől? (Ezt a két alternatívát találtam a szótárban) Hallottam valamit a kosaras melltartókról! És a bébiszitter kosara jobban tetszik a gyereknek? Nem baj! Legyen összehasonlítási alapja!



Dátum: 2008-10-07 00:16:06 -- írta: mafla
Nem írom le, hogy elolvasva hsz-edet magamban mit mondtam. (Félek, megsértődnél ismét.)
Már megírtam koromat, haha!, nem hitted el?:)))) Köszönöm! A 23 éves fiúgyermek más nőben élvezi az éltető nedveket. természetesen. Helyes!
Szabad préda vagyok, liliomokat, szivarokat gyűjtök.:-)))) ajaj! Még azt hiszik az olvasók, hogy valami jó útra tévedtünk...



Dátum: 2008-10-07 12:58:12 -- írta: Nosztromosz
Nekem az oviban a csörgő volt a jelem. :)))
Ez szerinted optimizmust sugall?;)
Szió!



Dátum: 2008-10-07 13:55:19 -- írta: tonibacsi
És ezt a csörgőt cipeled életed végéig, hogy minden lépésnél megcsörrenjen? Tégy egy kis kérdőjelet az előszobafogasra, és ha pontosan felmérted és tisztán látod mi is (milyen is) vagy tulajdonképpen, ragaszd rá a kérdőjelre! Ártani nem árt, legföljebb anyád seggbe rúg, mert összefirkálod a lakást.



Dátum: 2008-10-07 20:02:13 -- írta: tonibacsi
Nézem!
Konnektor, reflektor, injektor, ventilátor, és ámbátor két prókátor - traktor nincs!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése