2009. július 16.

Időtlen

(Carie -nak -nek)

Megáll a csend
És visszafordul a sompolygó idő.
Ez már volt.
Fölesnek lassan a cseppek.
Új kávé fő,
Vagy még a régi?
Pizsamák másznak össze-vissza,
Egyik a holnapot megissza,
S tegnap lesz újra.
Jövök, jövök!
(De csak ígéri)
Pirosharisnyás kislány!
Bocsánat!
Néni?
Piros labdáját jött csak visszakérni.
Elveszett?
Vagy ez már másik?
Ásít a délután, akár a reggel,
Színes üveggel
Játszik egy gyerek,
Lehetetlen, hogy én legyek!
Akarhatok valami mást,
Amit emberkéz nem érintett?
Az is én lennék,
Aki legyintett?
S összeforr megint a váza,
Most mintázza
Valaki éppen.
Az ott középen
Én voltam holnap.
Mellettem a váza törötten.

Becsomagolva
Fakó nyomású múltba
A jövő.
Ez leng köröttem.







AMF - Hozzászólások:


Dátum:
 2009-07-16 19:32:40 -- írta: janos
A váza váza egy élet csontváza,
el is lett egy-két vázaügy, csontlkovácsokkal jó gyorsan, odázva.
Hordóforma körtáncát, pörgőn-forgón, sőt visszabazsalázva,
most eljártad(megjártad) lezártad-ezáltal(pizsomában)

GRAT. János


Dátum: 2009-07-16 20:20:05 -- írta: ariel
Nagyon tetszik a versed. Gratulálok.
Szeretettel:
Ariel.


Dátum: 2009-07-16 21:23:53 -- írta: Carie
-nek:))), ki köszönettel vette.

Főt hajt egyszer azért, mert érdemesnek tartottál faragni szókat, másodszor azért, mert megérezted mi bánt és meséltél rólam jókat, kicsit megfricskáztad az orrom -halkan súgom- a piros harisnyát csak álmomban hordom, és igazad van, valahol megbújt egy törött váza - Nézd tónibá˝! Már indulok! Látod! Egyre kevesebb már a lépcsők száma...

szeretettel üdv
Carie

Ui: Ha haragudhatnék vagy gyűlölni kellene, könnyebb lenne, de szerencsémre! ilyen érzésekkel nem kell megküzdenem.


- pár lépés csak a múltból a mába.
(ha így haladok, egyre kevesebb lesz a nehezebb lépcsők száma...)




Dátum: 2009-07-16 21:26:23 -- írta: Carie
:) az utolsó két sor véletlenül maradt benne!


Dátum: 2009-07-16 22:18:11 -- írta: aimeesolange
Nem nekem szól. Pofátlannak is érzem magam, hogy mégis idekotyogok. Nem leszek hosszú.
Csak annyit szeretnék mondani, hogy több, mint remek, és több, mint szép...

Ihletőt, ihletettet is ölelem.
Szeretettel: aimee


Dátum: 2009-07-16 22:39:53 -- írta: matasicsi
... én meg beülök ide a csend ölébe,... ebbe a szürreális világba,... és élvezem mindezt,...(amit igazán nem is értek, de az zavar a legkevésbé...!)... és olyan jó!


Dátum: 2009-07-16 22:42:58 -- írta: Uccika
Egy kis malőr. Írtam, nyomtam egy nagy csillagot, visszajöttem és nem voltam sehol.
Már tudom, hogy abban a pillanatban matacsicsi is adott nagy csillagot, ő nyert én lemaradtam, de visszajöttem és elolvastam megint...

szeretettel: uccika


Dátum: 2009-07-17 00:49:22 -- írta: kosa

˝Becsomagoltam˝ én is soraidat, magamba szívtam a gondolatokat, s˝ a jövő, az leng˝,
előttünk, el lőttük...!?

Szeretettel
Emese


Dátum: 2009-07-17 03:32:47 -- írta: Landor
Ez elbuvolore sikeredett.

Udvozlettel:
Z o l t a n


Dátum: 2009-07-17 06:54:20 -- írta: csataloo
Én a verset olvastam el. Pazar!


Dátum: 2009-07-17 17:15:40 -- írta: tonibacsi
Megdolgoztam e viszontválaszért Zoltán!

Összesen 41 választ kaptam a keresőkben erre (olasz, latin, spanyol nyelven). a volo, volore az lófasz, de az elbu, elbus, allbu, albuch- előtag kemény dió! ( Lassan kell egyek valamit! És a macskák is kell, hogy egyenek, mert a kutya megzabálta a macskákét. ) Közben ezt dudolgatom: voláre ó ó, cantarre ó ó ó... Albuferia egy gyönyörű portugál fürdőhely. Antik neve Elbüfír. Ha ez jutott eszedbe + volare az egyenesen elbűvölő!

Köszi! tonibacsi


Dátum: 2009-07-17 17:29:18 -- írta: tonibacsi
Már nem merek ilyen szavakat leírni: viola da gamba, patróna, ringló, szeráj, en face, Courvovoisier, mert ríméhséged van és ráharapsz.

De köszönöm nemes ittléted!

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2009-07-17 17:38:35 -- írta: tonibacsi
Drága kis hableány! Aki a tenger mélyén nő fel, s minden intés ellenére beleszeret egy emberi lénybe. A tenger királya megtiltja, hogy még egyszer találkozzon a herceggel, ám Ariel inkább vállalja a kínok kínját! Látod tonibacsi is egy emberi lény (egy a sok közül) igaz, hercegnek koros, de a tengeren el szörfözgetne a kis Ariellel, amúgy is Poseidon alkat. Utazzunk Ari el (a tengerpartra) Legalább on line! Na?

Pusszantás: tonibacsi


Dátum: 2009-07-17 17:54:20 -- írta: tonibacsi
Elárulok egy titkot (csak neked) Volt egy Gyöngyvér nevű nagyon kedves évfolyamtársam. A labdázó gyerekek - partnert keresvén - utána szóltak: ˝Pirosharisnyás kislány!˝ mert tényleg egy bájos kortalan kislány benyomását keltette, pedig már asszony volt. Aztán közelebb léptek a gyerekek: ˝ Vagy néni? Bocsánat!˝ Gyöngyvér szinte kislány volt, amikor meghalt. Ennyi a történet.

Navigare necesse est, vivere non est necesse! Hajozz tovább!

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2009-07-17 18:03:34 -- írta: tonibacsi
Az ˝ajánlás˝ nem postacím. A magánlevél az elmegy észrevétlenül személyes üzenetben. Az AMF ben az a gyönyörű, ha gondolatok életérzések találkoznak. A keresztrímes társkeresés sem ördögtől való, csak unalmas.

Ölel: tb


Dátum: 2009-07-17 18:09:58 -- írta: tonibacsi
Szia matas!

Irtam egy kurvajó verset egy versedre, megnyomtam az Ok!-t és pángggggggggg elszállt Rekonstruálhatatlan! (Gójós tolal mek nem tudok hejesen írni, pedig az igazi írás mekmarad, csak az onnyál száll el!) Azért puszillak! Olvaslak!

tonibacsi


Dátum: 2009-07-17 18:19:27 -- írta: tonibacsi
Uccihosszan csillagokkal van az utam kivarrva,
Aztán jön egy keresztucci, ki emerre, ki arra.
Meg is mondom a királynak, aki ad egy csillagot,
Kapjon cserébe egy gombot, ami folyton villog ott.

Köszönettel: tonibacsi


Dátum: 2009-07-17 18:43:59 -- írta: tonibacsi
Látom, Emese fogékony vagy a fűrészfogas versekre. Hajrá!

Te az AMF lakosa,
Dága kosa
Kos a
Legjobb csillagjegy persze
Egyszer te
Szerte
Szórod a magocskát
(Ócskát
Hát
Nem szabadna)
Szavadba
Abba
Nem fogok vágni
Itt az ág ni!
Rágni
Sem kell! Érett rímekkel teli,
Jó híred kelteni
Írni kell, tenni

Kötelesség
Tessék!


Dátum: 2009-07-17 18:49:22 -- írta: tonibacsi
Angyal szóljon belőled (mellőled)! Kössz!


Dátum: 2009-07-17 20:02:44 -- írta: Edafelicia
Felfűzött gondolat˝id
körbe lengnek...

Carie-nek is szeretettel: Eda


Dátum: 2009-07-17 22:25:27 -- írta: nyilas
Szia tonibácsi!
A gondolat mögött rejtőző tartalom értelme szűrt, szúrt (szür)realizmus a valóság ki és elkeverve.
Gratulálok
szeretettel meg...: nyilas


Dátum: 2009-07-17 22:27:35 -- írta: nyilas
semmi baj, az örDög nem alszik... D


Dátum: 2009-07-17 22:31:39 -- írta: matasicsi
Kedves tonibacsi!... igen sajnálom a ˝kurvajó˝ versedet,... mert engem szétszed ez a hülye Nyár,... és nagyon jólesnek a derűs pillanatok!:))))) főleg, ha a Te ˝gojós tolladból˝..., szóval, érted?!... Ne add fel, hiszen nagy szükségem van rá, hogy valaki megnevettessen!!
Matas


Dátum: 2009-07-19 09:44:48 -- írta: Carie
Hajózom és élek:)

Ismered Fodor Ákostól a Románc-ot?:)

ROMÁNC

Lám, ez a kedves nő is
mellettem öregedett meg
a metrón:
föladva
(előnyös) profil-
helyzetét, szembefordult.


Magam részéről egyszerűbben oldom meg. Rögtön szembefordulok. :)

ölel szeretettel
Carie


Dátum: 2009-07-20 19:05:15 -- írta: Syringa
Kicsomagoltam
a múltadba
szőtt jövőt...
Megláttam benne
magamat - jövő
csütörtökön
suhanni el
riadtan
a színed előtt...

Válladon valami
furcsa szerzet:
egy tarantula
amit a versed
szerzett -
halálra rémíteni
engem jövő
csütörtökön
délelőtt...


Dátum: 2009-07-20 21:50:56 -- írta: tonibacsi
C S Ü T Ö R T Ö K

Babonák napja csütörtök
Tó tükre vérzik,
Lány arca fehérlik
Mogyorófa meghasad magától
Szűr varrása felfeslik
Karórágó foga vész
Megkeseredik a méz
Szerdán szültet
Elváltja az ördög
Babonák napja csütörtök

Babonák napja csütörtök
Jégvirágok kinyílnak
Halott bubát temetnek
Meddő asszonyt szeretnek
Meztelenül kölest vetnek
Agyát fúrják a veszettnek
Visszafelé jár az óra
Felsikolt a mandragóra
Síkos csíkos a köldök
Babonák napja csütörtök



Dátum: 2009-07-20 21:56:16 -- írta: tonibacsi
Ez alapjában véve egy Carie-zmatikus vers, én csak lejegyeztem. Minden érdem az ihletőé.

Köszönettel: tonibacsi


Dátum: 2009-07-24 18:40:34 -- írta: Landor
Eloszor is hatalmas elnezest kell kerjek - csak a ceges netet tudom hasznalni, ez pedig egy amerikai vallalat (sajnos), es feltetelezem, vannak abbol is gondok, ha ertelmezni kell neha az ekezet nelkuli mondataimat.

Az elbuvolot legkivaltkepp arra gondoltam, hogy mivel nagyon szeretem Carie verseit, es a tiedben kisertetiesen hasonlatos mozzanatokra leltem, ez csuszott ki legelobb a szamon (kezemen). Tovabbi jo etvagyat es kellemes kikapcsolodast kivanok.

Barati udvozlettel:
Z o l t a n


Dátum: 2009-07-24 18:45:04 -- írta: Landor
Az elobb nem ugrott be: mar-mar Salvador Dali kepei csurogtak vissza a versedrol. Akar komolyan - akar parodianak (de mesterinek) szantad mindezt, szerintem nagyon lejott a lenyeg, es elragadtak a dalis-kepek.

Meg mindig baratian, es meg mindig Udv...:))


Dátum: 2009-07-24 19:17:05 -- írta: szocpol
Mélyen filozófikus írásod remek időtöltés volt számomra olvasni! Az áttűnéseid fürge játéka magával ragadó.
b.


Dátum: 2009-07-24 22:44:52 -- írta: tonibacsi
Ne kérj elnézést, csak mókázom egy kicsit, hogy könnyebb legyen a beszélgetés. Igen Carie! Ö az őssejt Mi majd tovább tenyésztünk belőle mindenfélét.

Üdv: tonibacsi


Dátum: 2009-07-24 22:53:36 -- írta: tonibacsi
Mindig a másik gyerek játékával szerettem játszani. Ez Carie játéka, kicsit elvettem tőle. Tudom, most nincs fagyi és a märklint is visszaviszi a Jézuska. Ez van 65 éve.


Dátum: 2009-07-24 23:00:43 -- írta: szocpol
65 vagy? nemár(((((((


Dátum: 2009-07-24 23:21:25 -- írta: tonibacsi
Hatvanöt vagy kilencven volt, nem is tudom fáj úgy éget, befejezem, amit kezdtem, amit kezdtél, mert nem én kezdtem...


Dátum: 2009-07-25 01:28:58 -- írta: szocpol
hm...


Dátum: 2009-07-25 11:38:49 -- írta: tonibacsi
... hatalmad nagy,
Tiéd itt minden lap
Jöjjön el a méregpohár
Üss meg, törj meg ölj meg engem...


Dátum: 2009-07-25 17:03:07 -- írta: szocpol
Úgyérzem magam mint egy 3 felvonásos tragédia lélegzetvételnyi szünetében, félig értelek csak Tóni bácsi, vagy el...?
Anikó


Dátum: 2009-07-25 20:54:18 -- írta: tonibacsi
Jesus Christ Superstar (1973) Gethsemane (14) (((Stereo)))


Dátum: 2009-07-25 21:47:24 -- írta: TiTi_
Játék az idővel - ez jut eszembe róla. Bújócska.
Az idő - amiből annyink van, és mégsincs semennyink...

Valamiért nagyon szomorú lettem a vers végére. De ez nem az ő hibája. A versed igazi alkotás eredménye (de nem hiszem, hogy ebben a témában éppen az én véleményem lenne a mérvadó:-)).

Szeretettel, TiTi


Dátum: 2009-07-26 11:43:36 -- írta: gyemant
Kedvesen irott, sokatmondó sorok... képeid közül számomra a kávés, s az összeforrt váza mond a legtöbbet. Gratulálok, szeretettel: gyémánt


Dátum: 2009-07-26 12:23:51 -- írta: tonibacsi
A gyémánt üvegvágóhoz is üveg kell, mert a sárba csak kotorászni lehet vele.
Én igyekszem! (Németh L)

Köszönettel: tonibacsi


Dátum: 2009-07-26 12:36:45 -- írta: tonibacsi
Drága TiTi!

Mindenki mérvadó és senki sem. Vak vezet világtalant alapon megpróbáljuk egymást kézen fogni. Ez minden amit tehetünk.

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2009-07-27 23:49:24 -- írta: Trex
^^


Dátum: 2009-07-28 17:23:15 -- írta: mafla
Ilyen verset még nem olvastam tőled. Álom-csodák! Abszurd. Egyszerű (en). Jól áll!:-)
Időtlen jövő legyen a tied!
Nagyon tetszett versed!
Ha festeni tudnék mint Chagall, akkor remek képet festenék versed alapján!
Ölellek! És irigyellek!
mafla


Dátum: 2009-07-28 21:13:42 -- írta: tonibacsi
Á tudsz te is ilyet, csak kell egy eredeti kiindulópont, mint Carie verse(i). Vagy kell egy vászon, amit elkezdett valaki de nem fejezte be. Vagy egy régi folyóirattöredék, ami inspirál...

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2009-07-29 00:16:09 -- írta: mafla
Most erről Turner befejezetlen képei jutottak eszembe. Szinte azok tetszettek legjobban a kiállításon!
Én nem tudnék ilyet!
Ölellek!


Dátum: 2009-08-06 13:19:21 -- írta: leguan
ki indulva abból a feltevésből, hogy a jelen nagyon képlékeny dolog, tekintve, hogy mire kimondom
már átcsusszan a múltba; csak a jövő és a múlt létezik. (lehet, hogy hülye elgondolás:)
a múlt - mint valami egyénre-szabott kísértet - sokszor visszaevickél hozzánk, s néha örömet hoz
(bár ez az öröm is kesernyés), s néha bánatot...

az, hogy a múltban milyen jelentéktelennek tűnő dolgokat tettünk, melyek valójában a legtöbbet érik az ember számára, csak a hiány felismerésekor vésődik emlékezetünkbe.

szomorkás-melankolikus versedhez gratulálok!

Szeretettel és tisztelettel: csak egy leguán...


Dátum: 2009-08-06 20:56:32 -- írta: tonibacsi
Volt egy faszi a TV-ben (évtizedekkel ezelőtt) holmi terepeuta. Az több alakalommal is bemutatta hogyan kell önnön életünk egyes szakaszait (speciális relaxációval) feleleveníteni. A mínusz 300. évnél voltak ugyan kételyeim de érdekes volt. Időutazásra nincs módunk, de a menetrendet lapozgatni nagyon jó buli!

Ölellek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése