2009. július 1.

Epeire diadema


Érzed-e a szempillám rezdülését,
Alexander Rybak hegedülését,
      Egyedüllétem fenségét ha már megsérted?
Enyém vagy! Könnyű visszaélni ezzel,
Ha akarsz, fordulj meg és evezz el!
      Nem fogok felkelni, mozdulni, kapni érted.

Ha én veled szimbiózisban élek,
Ezred gramm nagyszerűséget remélek!
      Önnön törvényed szerint alszol, figyelsz, pihensz.
S pajtásaimnak szűkülő körét
Nagylelkűen kiterjesztem köréd,
      És azt a szót ízlelgetem, hogy Homo sapiens.

Megengedem, hogy hálót szőj körém,
Dizájn-csodádat nem fejtem föl én!
      Marad a csend, s egy pókfonálnyi nyári béke.
Dolgozni kéne, meg kell mozdulni!
Elgurul a kurva cérna spulni
      Az én lelkem csupán a pókok menedéke.



Hozzászólások:

Dátum: 2009-07-01 19:29:27 -- írta: janos
Keresztet nem vetek, de a ˝fekete özvegy˝ jutott most eszembe:
a címre tekintve.
Bár a vers gondolájában evezve, utasként nézelődve, nem cikázott
(sem balról-sem jobbról) vészjelzés, csak villanásnyira a laza hálótfonó
halásznemzet tevékenység.
(persze a cérnából sem lesz szalonna)

Még fogom a botot, hátha amit kerestem, azt kifogom.

Üdv. János

Üdv. János


Dátum: 2009-07-01 19:56:49 -- írta: tonibacsi
Jánosom! Nincs arra érkezésünk, hogy esendő, botcsinálta költőkollégák munkásságát (dátumszerűen) kövessük, gondozzuk. Damiljaink összgubancolódnak, sokszor órákig fárasztunk egy táncoló betonvasat. Vágd le, és tegyél egy másik csalit. Élőt, frisset. Nekem is itt van még a Google ba beírva a himlőhelyes táncparkett. A szórtlikacsú fafajták nagyrésze himlőhelyes (madárjávor, haboskőris,)... leszek beljebb is

Parola


Dátum: 2009-07-01 22:01:08 -- írta: szocpol
Marad a csend, s egy pókfonálnyi nyári béke.
szp



Dátum: 2009-07-02 19:10:19 -- írta: A-ny
a címet nem értem (google-ba beütve se lettem okosabb, talán kísérleti állomás? -, ezesetben sokat mondó a címszalag és a hozzátartozó tartalom is, a hegedű játékos ifjú Alexander zenéje egyenesen brilliáns... de itt már eltutajoztam más vizekre), az igazság az, h. a vers mondanivalója (bár ne sértődjön meg, nem a legkidolgozottabb verse Tóni bá-nak) engem mégis nagyon nagyon megérintett (a fogalmazás, a stílus, olyan finoman lágy, mégis szókimondó, de diplomatikus... nekem megéri az öt csillagot és megy a kedvencekhez.

további áldásos pókhálószövögetést!
szeretettel: a-ny


Dátum: 2009-07-03 19:10:44 -- írta: Tarpay
Ezredgrammnyi nagyszerűség?
Pár pók perre menne érte,
(jó az az ökörnyál-béke!)
de, hogy tényleg érdemes-e?
Ennyit e szövevény ér-e?
Nem fedte fel senkisem még...
Talán ezért van több szemed,
hogykíváncsi tekinteted
semmi kicsi kis zizzenet
soha el ne kerülje.
S hogyha egyszer mind lecsukod,
mögé bezárt gondolatod
senki se vehesse észre.
... Ki tudja?

Ölel: Ö


Dátum: 2009-07-03 21:34:59 -- írta: tonibacsi
Epeire Diadema a keresztespók latin neve. Neked bevallom, hogy akiről szól nem is igazi keresztes. Olyan kis helyeske.
Auditorium nostrum in nomine Domini qui fecit coelum et terram (et araneam)


Dátum: 2009-07-03 21:39:25 -- írta: tonibacsi
Küldtem volna ezernyi bókot,
De senki sem vót ott
Találtam egy parányi pókot
Fonala nem vót nem is lógott
Ó Gott!


Dátum: 2009-07-13 23:25:24 -- írta: Adel
Jó, hogy mondja tonibacsi is, mert én hiába mondom magamnak (olykor ˝csak új terminológiában tudjuk elhinni a régi igazságokat...˝: D ) Csak a számtalan kifogás, pl. hogy eltörtem az evezőlaptopom, stb., stb. Azért nem evezek. Kétségtelenül tanulságos - mindkét főszerepben. Formailag úgyszintén.
Örvendtem neki és tisztelettel idvezlem,

A.


Dátum: 2009-07-13 23:28:50 -- írta: Syringa
Ki tudja, miért jutott eszembe a címszereplőről a tarentula... Mikor ennek a póknak a hímje, nemileg éretté válik, a szájszerve szaporító szervvé alakul át, és úgy is marad, míg él, ezért aztán a hím max. egy év alatt szó szerint éhen hal. Kedvére váltogathatja a ˝nőket˝, és teszi is, mert tudja jól, hogy az ideje kimért...
Ez a gondolat látszólag nem kapcsolódik a versedhez, de nem látszólag, igen...
:))
Gyönyörű ez a versed, tonibácsi. És nagyon sokat mondó. Csak azért nem ecsetelem, mennyire pozitív a belőle kirajzolódó figura, nehogy megzavarjam vele egyedülléted fenségét...:)

Ölellek!
Sy.



Dátum: 2009-07-14 22:11:52 -- írta: tonibacsi
Köszi!

Nem voltam pár napig bekapcsolható, az Ooooops manó kitólt velem. De tanulmányozom a tarentulát. Ha ezt a szájszerv dolgot össze lehet a protkóval kombinálni, uj fejezet nyílhat az életembe (amúgy is éhen döglök). Tudtam, hogy ma még minden jóra fordul! Holnap kimegyek a viváriumba.

Öleléssel tonibacsi


Dátum: 2009-07-16 21:43:34 -- írta: Syringa
Örülök, hogy csak ezért nem jöttél, kedves tb... Bevallom, nekem már félelmetes szívpanaszaim voltak az aggodalom miatt, hogy talán megbántottalak a legutóbbi ˝hülye-versemmel˝, tudod, a békávé-királyossal...:)) Ehhez képest írtál egy tarantulás verset, ami úgy hatott rám, mint valami feloldozás... Köszönöm szépen!
Örülök annak is, hogy felcsillant Benned a remény, egy szép, új fejezetre az életedben, de szerintem ne ragadj le a tarantulánál, hanem nézz szét más állatfajok között is...:))
Nézelődés közben pedig nem árt, ha szem előtt tartod jelen gazdasági viszonyainkat is. Nem élném túl, ha éhen halnál...

Holnap is még minden jóra fordulhat.

Ölellek.
Sy.


Dátum: 2009-07-16 22:03:26 -- írta: tonibacsi
Azért ezzel a metamorfikus szájszervvel betetted a bogarat a fülembe!

Pókoli napjaim lesznek!

Pusszantalak!


Dátum: 2009-07-16 22:36:16 -- írta: Uccika
Ez is gyönyörű. Milyen tisztán szól. Csak így érdemes.

szeretettel: uccika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése