2007. július 4.

Ballada Soror Vox Humana emlékezetére

Jól emlékszem, még Picardiában
Megkéseltek egyszer rendesen,
Varangyosra dagadt fel a lábam,
S így bicegtem alvadt-véresen.
Már pünkösd volt, mikor rám találtak
Amiens és Abeville között,
Úgy ébredtem vigyorgó pofával,
Mint aki már át is költözött.

Sebeimen balzsamos kötések,
Fenekemen új nadrág feszült,
Nem voltam az amiensi érsek,
De már nem is mocskos menekült.
Persze rögtön a csapszékbe mentem,
Tudakolni: Ki a jótevő?
(Vérrel, sárral össze-visszakenten
Egy clochardra ki lehet vevő?)

Úgy mesélték, itt Picardiában
(Amiens és Abeville között)
Benedictus Soror Vox Humana
Négyszáz éve már elköltözött.
Pünkösd táján gyakran újra látják,
Magdaléna lányokra hajaz,
Szél cibálja kékesszürke fátylát
(Mindig más? Vagy mindig ugyanaz?)

Fortabest a guta megütötte
(Bognár volt és patkoló kovács).
Temetésén megjelent mögötte,
Mint Lázárén a názáreti ács…
Gontiert a nyaktilóra vitték,
Mert a révnél húsz tallért lopott,
Ott is látták Soror Vox Humánát,
És a hóhér jól mellé csapott!

Cortimer a húsz szökött fegyencre
Harminc muskétással lövetett,
S nedves lett a lőporos szelence,
Záporeső záport követett.
Tizenhárom ép bőrrel megúszta,
Túl vannak rég árkon, s bokrokon,
Bendictus Soror Vox Humana
Imádkozott ott a várfokon.

Emlékére szobrot is faragtak,
(Isten tudja valódi helyét),
Szentségit a rohadék parasztnak,
Ki lelopta bánatos fejét!
Sebeimnek nagy része behegedt,
(Csak a lelkem gennyes egy kicsit)

Ajánlás:

Ha szurkálnak, húzd be jól a segged,
S a balhét majd mások elviszik!






AMF - Hozzászólások


Dátum: 2007-07-04 10:53:42 -- írta: kopogtato
Mint Villon:) 

Dátum: 2007-07-04 21:49:20 -- írta: tonibacsi
˝Persze: nem nékem állna a deres,
ha úr lennék (és nem AMF-es)
de mivelhogy szegény bitang vagyok,
a vallatásnál csak pofont kapok,
s most, hogy még hozzá kínpadra itélnek
ha hegyes szögekkel a húsomba tépnek,
ha olajba főznek, ha négyrétre vágnak:
most is, most is fogjam be a pofámat?



Dátum: 2007-07-04 15:20:05 -- írta: Vox_humana
Nyolcsoros rímes versszakok. Villont idézted -nekem is- amikor elolvastam :) már a cím miatt is, mert villoni értelemben a ballada dalformát jelent, nem dalban elbeszélt tragédiát, tartalmi sajátságot. Az irónia, a cinizmus ragyogóan megvillan (s már csak Benedictus Soror Vox Humana historit :) kell megismerni ahhoz, hogy megértsük a versed)
A befejezés -Ajánlás- szókimondó, ütős. Tetszik. Mesteri! Választékosan írsz, mint mindig.
Élvezet volt olvasni ezt az emlékezést. Köszönöm.
Vox



Dátum: 2007-07-04 21:15:42 -- írta: margot
Fantasztikusan jó, ami az én véleményemet illeti.
Köszönöm! Margo

Dátum: 2007-07-04 23:12:58 -- írta: tonibacsi
Köszönöm, hogy olvastál, most én is foglak!

Dátum: 2007-07-06 14:56:34 -- írta: margot

Én nem azér˝ olvasok, hogy vica-verza:)



Dátum: 2007-07-06 22:22:54 -- írta: Scytale
Kiváló!:)
Élvezettel olvastam... Ütős, ízes, őszinte, s leleményes írás... Nem egy soron derültem, s mégis mily jól megírt.
Köszönöm, olvashattam:)
Sky

Dátum: 2007-07-10 01:12:37 -- írta: tonibacsi
Spórolnom kell az egérrel
Napfény-eddel úgysem ér fel
S noha gesztusod nemes
Nem vagyok rá érdemes
Szeretettel: Tónibácsi



Dátum: 2007-10-29 11:39:49 -- írta: Bird
A ballada maga?! Kivetnivalót nem látok... Formailag korrekt, választékos szóhasználat, -elbeszélés...
Az ajánlás?! Valami eszméletlen...: D Hatalmasat röhögtem a végén...
Ehhez kevés ez a pár csillag, megy a kedvencekhez...;)



Dátum: 2007-10-29 15:19:57 -- írta: Gaboor

fantasztikus, szétröhögtem (első) lepődöttségem, ez odabasz:-)))))



Dátum: 2008-01-17 21:04:09 -- írta: Gazsi
ez valami csuda... igazából akkor hagytam abba a versírást - alig elkezdve - mikor olvastam Eduárd hogyan ír... ha téged korábban olvaslak el sem kezdem... szédületesen könnyed, minden szó a helyén

Dátum: 2008-01-18 00:56:34 -- írta: tonibacsi
Nem értem! Mit nem kezdesz el?
Kedvenceidet (nekem Villon) meg kell tanulni! Én a szinművészetire felvételiztem, ezért tanultam meg a ˝Kis Faludyt˝ kívülről. Úgy sétáltam a városban, hogy a stanzák ütemére lépkedtem. Szerelmes leveleim sikerét és ifjúkorom nagy dugásait egyaránt Faludynak köszönhetem. Ideírom Charles Dullin nagy mondását: Van Gogh pályája kezdetén Millet-et másolta, mégis Van Gogh lett belőle, mert mielőtt felborította volna a festészet szabályait, megtanulta a festő mesterséget. Versformák nem ugranak ki senki homlokából, ahhoz fárosznak kell lenni. Kedvenc költőd legszebb verseit tanuld meg! (És nem görcsölve, minden este olvasd fel magadnak) Az első ürsikló is egy utasszállító hátán tette meg az út nehezebb részét, artán irány a k o z m o s z!
Üdv: tonibacsi (és kössz, hogy olvastad!)

Dátum: 2008-01-18 09:12:05 -- írta: Gazsi
tónibácsi, köszi a tanácsot, de a színművészetit kivéve kb egy cipőben és korban járunk:))))... na jó, lehet pár év előnyöd - nem sok - mert apám is édesapád korosztálya volt...
csak az írást kezdtem későn, és hagytam abba időben:)))




Dátum: 2008-01-18 00:16:38 -- írta: Zolewee
Igen, ilyet olvasva az ember tényleg eltöpreng azon, hogy lekén tenni azt a tollat.
Szenzációs. Köszönöm, hogy olvashattam!
Ui: Boldog Névnapot!
Tisztelettel: Zolewee

Dátum: 2008-01-18 00:25:16 -- írta: tonibacsi
Aranyos vagy Zolewee!
Sose szabad a szerszámot letenni! Michelangello mondta (tudod, a Dávidos): a zsenialitás egyenlő: szorgalom, szorgalom, szorgalom. Én sajnos lusta állat vagyok, de te ne legyél! Ok?
És kössz a névnapi figyelmességet!
Szeretettel: tb.



Dátum: 2008-01-20 23:21:54 -- írta: AAKrysten
˝Kedvenceidet (nekem Villon) meg kell tanulni!˝
Így már értem tökéletes soraid zenéje honnan csavarodott elő... én Pilinszkynél gyökeret vertem, de képes vagyok azért Villonra is felnézni,... miként mostmár Rád is. Ez az írás egy Mestermű!
Tisztelettel:
Krysten
T. W. D.

Dátum: 2008-01-21 22:11:08 -- írta: tonibacsi
Szia Kris!
Érdekes így, alapvető érzékszerveimet kiiktatva beszélgetni! Ennyire kedves szavak olvastán a magamfajta arra gondol, nem cikizés-e? Hiszen a villoni stanzák utánzása (sokak által lesajnált) játék csupán.
Ezen vers kapcsán írta Margot, hogy az olvasás (számára) nem vica versa ( l. fentebb), és szerinted?
Üdv.: tonibacsi





2012. 10. 16. ismételt megjelenés az oldalon


hozzászólások: 

Tintafolt  2012, október 18. Idő: 09:31:02Osztályzat: 
Sebeimnek nagy része behegedt,
(Csak a lelkem gennyes egy kicsit)
Ha szurkálnak, húzd be jól a segged,
S a balhét majd mások elviszik!
Nagyon tetszik a történelmi része, és nagyon tetszik a lezárása is! Valóban mások viszik el a sarat!
Üdvözöllek barátsággal.
Tintafolt
Stanci 2012, október 18. Idő: 21:09:52
Köszönöm kedves hozzászólásodat. Valóban van érdekes 'történelmi része' is, csak kicsit áttételes.
Üdv: tonibacsi


kosa 2012, október 19. Idő: 21:24:12
Ügyes vagy nagyon:-), a 'tudás birtokosa', s gratulálok a Quasimodo verseny különdíjáért (is)!
Pusszantás Stancika!:-)
Emese
Stanci  2012, október 19. Idő: 23:23:38
Megtisztel hozzászólásod haikumester! tb

Latomus 2012, október 20. Idő: 03:52:42Osztályzat: 
Envoi (másoknak is): ez remek, szellemes, pompás opus!
Nagy gratula, Stanci!
Balladás üdvözlettel: Latomus
Stanci 2012, október 22. Idő: 20:57:37Osztályzat: nincs
Köszönöm Latomus!

Blade Attila   2012, október 20. Idő: 08:42:17
Szervusz!
Ez nekem tökéletes, nagy élvezettel olvastam!:)
Az ember fejlõdését nem segíti elõ, ha a konfrontációt minden esetben elkerüljük.
Nem minden esetben van valaki más, ki elvigye a balhét.
Minden jót!
Penge… Funakoshi san
Stanci 2012, október 22. Idő: 20:59:37
Köszi!
Azért ez a ballada nem az ajánlásról szól!

avenraa 2012, október 26. Idő: 17:22:50Osztályzat: nincs
És ilyenkor hol a cenz ura?
Stanci 2012, október 26. Idő: 19:07:10
Miért kellene?
Egy közösségi oldalon kétféle kontaktus jöhet létre: 1 a laptulajdonos és a regisztrált felhasználó között, 2 a lapon (a mûködési szabályzatot betartó) publikáló felhasználók egymás közt. Én a 2-es típusú találkozásokkal élek. Kár ezt az 1-es irányába tuszkolni.
Vox Mártiról, mint kollegáról nem vagyok hajlandó lemondani - és nagyon helyesen - a moderátori osztály is ekképp értelmezte a fenti verset. tb
Vox_humana 2018, május 1. Idő: 20:41:22Osztályzat: nincs
Mikor ez a vers újra felkerült  már nem voltam itt, de így utólag is köszönöm, hogy nem mondtál le rólam.  (a dátumból látva, éppen egy rettenetes tragédiát éltem át... akkor "bele is haltam")
... de itt vagyok már újra, csak te nem jössz Tóni bá'.

Fehér Csaba 2012, november 22. Idő: 14:07:22Osztályzat: 
Nincs mit mondanom, azt is röviden teszem: Bravó!
Üdv, hung

Nandus_Germanus 2018, május 1. Idő: 21:13:54Osztályzat: 
E sorokat olvasva olykor Rejtő Jenő művei köszöntek vissza, hisz van némi párhuzam, valamint a csípős, intelligensen szellemes, valahol mégis keserű humor (nem hittem, hogy létezhet ilyesmi) egyedi és semmihez sem fogható volt. Nem ismerem a történetet, de mély szánalmat éreztem a Sororral kapcsolatban...
Remek időtöltés volt olvasni!
Üdvözlettel: Nandus Germanus

Vox_humana 2018, május 1. Idő: 21:26:46Osztályzat: nincs
Ez az áttétel  J  nagyon remekül sikerült. Mintha Villon-t olvasnék. ... de ilyet csak Tóni bá' tud.
Nagyon ölellek (így utólag is)
Vox Márti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése