2008. július 12.

Tenkes

(siklosierzsebetnek)

Emberharapást szőrivel.
Ezt nem én mondom,
A Katinka,
Aki Gyüdre viszi
A csuhébabákat:
Gáspár, Menyhárt, Boldizsár.[nobr]

Zöldkő amúgy sincs,
Katinka is csak homoktövist szed
Az Emberharapáson.
Én föl nem mennék aranyér se!
A kopaszra inkább.
Udvarolni is bejártam Meszesbe.
Harkányból átmentünk Szabolcsba
Tovább nem lehetett.

Füves Réka
A Tenkesen bogyózott
Egész nap,
Míg a bányakutya
Össze nem marta.
Kétasszonyközén
Odafönn kotyvasztott.
Cápafog sincs,
Csak a harapás látszik
Harkányfelöl. Pinceszeren
Sohase járok,
Szentjánosáldásig
Úgyse bírnám,
A cokipohár
Már kifordul a kezemből.









AMF - Hozzászólások:


Dátum:
 2008-07-12 15:34:42 -- írta: ceglediirenke
Biztosan a szívedhez nőtt ez a gyönyörű táj!
Annak idején, gyermekeimmel Baranya-megyét is bejártuk; kerékpáron!
Meg tudnád mondani, hány lépcső vezet fel a Máriagyűdi templomig?
Sajnos nem számoltam meg... versedhez gratulálok, szeretettel Irénke


Dátum: 2008-07-13 23:57:31 -- írta: siklosierzsebet
Köszönöm Tóni! Most annyira, de annyira meghatódtam! Kedves vagy! Igazán! No és a helyismereted... csak találgatni tudok... jó erre udvaroltál... talán errefelé védted a hazát?
Üdv: se


Dátum: 2008-07-15 10:57:45 -- írta: tonibacsi
Igen, igen! Prczel és Görgey vezetése alatt Ozoránál (a Tenkestől kicsit északabbra) többedmagammal elfogtam Roth és Filippovics embereit. Aztán az eszéki hídhoz vonultunk 1500 emberrel. A tenkes környékéről csatlakoztak hozzánk a soros vincellérek és a szegénylegények. Eszéktől északra Verőczénél új hidat ácsoltunk, de a tüzérség hadifelszerelését nem bírta. Gábor olyan nehéz ágyúkat öntöött, hogy csak négyesfogattal lehetett vontatni. Engem lefokoztak honvéddé. Később Csegénél át akartam kelni a Tiszán, de a magyarok istene meghiusítá szándékomat. A 9. zászlóalj, amely legnagyobbrészt diákokból és jurátusokból toboroztatott nem vett részt a harcokban. Tábort ütöttünk a Tenkesen és rajtaütő portyák során gyengítettük az ellenséget.

Üdv. tonibacsi nyug. honv. főhadnagy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése