2009. április 17.

Brodway farsang

Most már majdnem mindegy, hol van a vége,
Régi koroknak hősei,
Berlini tér, Vurstli, sziget,
Nagyszüleim,
Nagycirkusz, Milenáris
Lyukas-zászló,
Domonkos Piusz,
Amit tudtunk, azt ti is tudjátok
(Domonkos Piusz harcolt az utcán,
Láttam meghalni).
Az én vasutamat apám csinálta.
Ment, mint a golyó!
56-ban nem volt karácsony,
A színházban laktunk.
Hús volt bőven,
A ruhatárban darabolta a portás.
Az öreg Babos volt az éjjeli őr,
Akkor lőtték szét az Abbázia-házat
-Mit mond a rádió?
-Húsz vagon lisztet kaptunk a svédektől,
A többit nem hallottam, mert vécén voltam.
Aknákkal lövik az Arizona-házat!
Jer, jer karácsonyfa,
Te vagy a szeretet édene.
Azért elénekeltük.
-Gerő helyett Nagy Imrét!
-Hagyd ezt abba, mert megpofozlak!
Vége! nem érted?
Nagymama spitzbubot sütött.
Költözünk, apádat kirugták!
Eladjuk a csillárt és a szekrényt
Hát istenem!
Pedig olyan jószagú volt.



AMF - Hozzászólások:

Dátum: 2009-04-17 06:41:53 -- írta: Lemli.Rozsi
Hétévesen nekem a falunkban a nagy esemény az volt, hogy
tankkal a szovjet temetőt alakították át.

Ablakunkból sokáig láttam még ilyen állapotban.

Üdv. Rózsi


Dátum: 2009-04-17 10:01:38 -- írta: Tarpay
Ciánkeserű vers, mint ˝Kópészelet˝-edben
az elvadult mandola
˝Most már majdnem mindegy,...
... Pedig olyan jószagú volt.˝

Köszönet a korrajzért is!
Ölel: Tamás


Dátum: 2009-04-17 17:32:11 -- írta: tonibacsi
Oly korban éltem én e földön, amilyenbe Te is. Két tégla közt törtük a barackmagot.

Köszönet az olvasásért!

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2009-04-17 17:34:50 -- írta: tonibacsi
Mikor? Te! Nimfamániás! Akkor még nem is éltél!


Dátum: 2009-04-17 17:55:26 -- írta: Lemli.Rozsi
Na ne, te szamurájkarddal felezted éveimet?
Nem manipulálható bizonyítékok vannak tulajdonomban, amik bizonyító erejűek.
(születési anyakönyvi kivonat, és anonim egyebek...)

Amúgy köszi a bóóókot, Tónikám.

Üdv. Rózsi





Dátum: 2009-04-21 20:12:42 -- írta: Uccika
Nagyon tetszett!


Dátum: 2009-04-21 20:13:37 -- írta: Uccika
Bocsánat, a csillagot elfelejtettem:)


Dátum: 2009-04-23 16:48:32 -- írta: tonibacsi
Örülök!


Dátum: 2009-04-23 16:52:41 -- írta: tonibacsi
Nem tesz semmit!

Bár (úgy fél évszázaddal ezelőtt) fogdába kerültem a csillagok hiánya miatt, de azok fehér csillagok voltak zöld zubbonyon.

Ölel: tb.


Dátum: 2009-04-24 09:41:47 -- írta: szabadalom
Kedves Tónibácsi.

Végre eljutottam ide is...:) Őszinte leszek (nem mintha sokszor kertelnék...:).

Nagyon jó gondolatok, nagy részüket értem is (Domonkos Piuszt persze nem ismerem, lehet hiányos ismeretanyagom az oka, lehet személyes utalás...), az a gasztronómiai csoda a végén, az tett be. De kiváncsi lennék, mi is az valójában. Egy helyesírási hibát vettem észre így első olvasásra: millenáris. Ez két ˝l˝ kellene legyen, én javítanám, zavaró lehet. Harmadszor pedig: csak egy hajszálnyival, de lehetne gördülékenyebb. Természetesen még ettől függetlenül is hihetetlenül jó vers. Gratulálok.

Tisztelettel és üdvözlettel,
szabadalom



Dátum: 2009-04-24 13:28:35 -- írta: janos
Pótoltam a hiányzó csillagot.

A mi időnkben a milenárist egy l-lel írták-mondták (úgy emlékszem).

Grat. János


Dátum: 2009-11-11 00:10:56 -- írta: PoGa
Nagypapám sokat mesél erről a korról!
Amikor a kétszersült volt az adu ász!
Új élménnyel gazdagított!
Üdv.: PoGa





Dátum: 2009-11-11 12:02:16 -- írta: tonibacsi
Jobb későn, mint soha.

Köszönöm a békebeli csillagot!

A nimfapapagájos kép alapján nem gondoltam volna! Jól tartod magad. Apukám is egy L-lel hokizott a milenáris pályán (mikuláskor lenne 105 éves) Istenem, ha ezt a két L-t megérhette volna! Bár az árpádsávos riariahungária kicsit taszítaná.

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2009-11-11 12:08:29 -- írta: tonibacsi
Köszönöm, hogy benéztél!

Erőt, békességes öregkort a nagypapának (mi nagypapák már komáljuk egymást) A kétszersültet neked kell megénekelned.

Ölel: tb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése