2009. június 3.

Távol

Nap maradékokból áll össze az este
S a csend burkán repedést szel a félsz
Kezed alatt csókokká nemesednek
Az álmos vadvirágok.
Tört ablakokból
Alkonyszín messzeséget gyűjtök
S holnappá csiszolom
Gyémánt képzelettel.

Hullámos szőkeséged
Előgyalulom illatos lucfenyőkből
Hadd guruljon szét
Jéggyöngyű nevetésed.
Erdei tisztás moccan
A gyanta szagából
S homlokomon
Már bodroz a hajnali
Sóstó.

Jöjj közelebb,
Mert fáj ez a kékszínű távol!
Vagy toljam tán szívemet közelebb én
Nyekerésző vén taligámon?

(1966)









AMF - Hozzászólások:



Dátum:
 2009-06-04 00:02:05 -- írta: Syringa
Hú, de nagyon szép! Gyönyörűen lüktet benne a Rád jellemző, leheletfinom szerelmes észjárás.
Te aztán nem sokat fejlődtél negyvenhárom év alatt, drága Tóni bácsi! (Nyugi, ez vicc!) Már akkor is ugyanolyan jól írtál, mint ma!
Vannak még ilyen rejtett kincseid? Be kellene szerezni még néhány azúrkék papírt...

Köszönöm az élményt!

Ölellek!
Sy.


Dátum: 2009-06-08 06:26:24 -- írta: janos
Szép.
János


Dátum: 2009-06-08 16:48:59 -- írta: tonibacsi
Jegyzeteimből tudom, hogy nem vagy Etel, de elkényeztetel!
Szavaidtól leszek narkomán, de kár, hogy nem játszom orgonán!


Dátum: 2009-06-08 16:54:17 -- írta: tonibacsi
Nem tököltél ezen sokat,
Köszönöm a csillagokat!
Azt is mondhatnád, hogy Ácsi!
De szart írtál Tóni bácsi.


Dátum: 2009-06-08 17:15:49 -- írta: Syringa
Nagy kár bizony, hogy orgonán nem játszol
nézd, ott áll érted üresen a jászol...:)


Dátum: 2009-06-08 17:57:05 -- írta: Tarpay
Öreg kecske, sárga só
e versed sem utósó!
Rozzant szekér, repedt lőcs
poharadba ec-et tőccs!
a végire utolszó˝
(s ez legyen az utószó!)
hadd gratuláljon az öccs,
aki, látod milyen p...
Erna Haider




Dátum: 2009-06-08 18:01:02 -- írta: Lemli.Rozsi
Most a Syngra ódájából idézzek?
Nem, nem idézek: átvonuló -erdőn, mezőn halkan turbékoló s vágyó...
mindezt a végén frappánsul lezáró.

Grat.+csillag jár!

Üdv. Rózsi


Dátum: 2009-06-08 18:18:58 -- írta: janos
No kora reggel
-éhgyomorra-
ott volt bedobva egy bonbon bomba
-közepében 2 cent rummal- átkötve egy kék szalaggal
... hát, elakadt a szavam, néhány pillanatra...
utána meg spuri a melóba.

Na most ugye jól megválaszoltam? TAM-TAM

János




Dátum: 2009-06-08 19:32:35 -- írta: tonibacsi
Az utolsó fagyosszentek
Mit üzentek?
Mit üzentek?
Páduai Szent Antalra
Minden tűzhely kialudjék
Ne hazudjék
Ne hazudjék
Dörzsölt tüzet úgy gerjesszen
Liliomot szenteltessen
Jászolába rontó szöget
Ne veressen
Ne veressen
Éjfél után meztelenül
Mezítláb és nesztelenül
Kölest vessen
Kölest vessen
Jézus nélkül áll a jászol
Bűvös
Sarlós Boldogasszony
Tűzzel játszol!
Tűzzel játszol!



Dátum: 2009-06-08 19:56:35 -- írta: tonibacsi
Csillagjaid messze vannak tölem,
Mégis itt, az esti temetőben
Törpelángú mécsesek körében
Gondolatok ülnek itt körébem
S ahogy egyre nehezül a látás
Csillagod világít, mint a lámpás
Kár, hogy érdem nélkül kaptam őket,
Mint hajdan a bájos szeretőket.



Dátum: 2009-06-08 20:21:55 -- írta: tonibacsi
Mintha pásztortűz ég őszi éjszakákon,
Csodálkozom a szembe lévő fákon
Nem fecsegnek mindenféle nőnek
S észrevétlen oly magasra nőnek.
Minden nap egy kristályt kéne hozni
Csak ne fájna őket kihugyozni.
Versszüléshez drága ám a bába,
Bába nélkül ülök a szobába'
Ó verseim gyűjteménye vastag,
Tűzre vetem, ahogy elolvastad.



Dátum: 2009-06-08 21:35:10 -- írta: A-ny
szó mi szó
tonibácsit
olvasni
2009-ben
vagy 1966-ban
is irtó jó
(fúúú de nyálas lett)
ááá nem is oly könnyű megírni
a mucin nélküli dicséretet:)


Dátum: 2009-06-08 22:01:43 -- írta: tonibacsi
Nagy a bajom, már mucinom sincsen.
Elhagyott a mucinos kis kincsem.
Mucinjának nem nevez már senki,
E veremből valaki vigyen ki!
A világon nincs szomorúbb nálam,
Mucin nélkül verem itt a nyálam.
Hiába is pököm a csizmámat
Senki sem hív engem mucinjának!


Dátum: 2009-06-08 22:06:02 -- írta: A-ny
ej tonibá most
nagyon virágzik ottan a fehérüröm
köldökömre mondom
lészen még ott serhabos öröm!

fel a vitorlákkal!


Dátum: 2009-06-08 22:31:10 -- írta: Edafelicia
Gyönyörűt alkottál,
bármerre járok...
Szeretettel gratulálok!


Dátum: 2009-06-08 22:32:22 -- írta: Syringa
Ez meg itt egy tapsvihar
neked adom masnival.


Dátum: 2009-06-09 14:52:42 -- írta: nyilas
Szia tonibácsi!

Azon túl s ezen felül, érdekes élmény rezeg belül.
Felül, s áll perdül-fordul ama nyár ( Tóni bátya )
negyvenhárom év múltán, múltján tátva maradt száj

gratulál...
szeretettel nyilas


Dátum: 2009-06-09 20:26:17 -- írta: tonibacsi
Itt a nyilam mibe lőjem
Őszikét csal ki belőlem
Kedveskedek Őszikével
Akkor is, ha ő szikével
Szedi versem darabokra
Persze nem írok habókra
Számítok a cifra bókra
Szépköldökű arabokra
Jöhetnek a bajadérok
Hogyha te írsz visszaérok!



Dátum: 2009-06-09 20:37:35 -- írta: tonibacsi
Látod, látod verset írok
Közbe sírok
Kis radírok
Zenitek, aztán nadírok
Azt sem tudom, mi soul, mi rock
Viszont mikor már mást írok
Ti lesztek majd a mártírok!


Dátum: 2009-06-09 21:24:29 -- írta: tonibacsi
Így kopnak el a férfi térdei.
(Introibo ad altare dei...)


Dátum: 2009-06-09 22:38:56 -- írta: bolondleany
1966-ban is vén, nyekerésző taligád volt, Tonibácsi?: D
S te ilyen régóta írsz? 1966-ban édesanyám 6 éves volt, én meg egy bűnös gondolat se voltam. Akkor eztán csókolom. És majd vinnék... a szülinapi gyertyáid mellé, ha mindet meggyújtják, amennyi éves vagy, egy ventillátort is... hőgutát ne kapjunk... na csak úgy írtam, elelmélkedtem...


Dátum: 2009-06-10 01:42:04 -- írta: matasicsi
Nagyon lírai, nagyon hangulatos, nagyon szép,... és igen,...˝toljad tán szívedet közelebb...˝...˝vén tagigádon...˝:)
Matas


Dátum: 2009-06-10 11:40:45 -- írta: tonibacsi
Kedves, hogy benéztél! Majd én is benézek hozzád (oda irányít az autómatasicsi)


Dátum: 2009-06-10 11:48:18 -- írta: tonibacsi
Csillagom! Te csak képről ismerheted, milyen egy igazi talyiga. A mai ˝csetaliga˝ egy szar. Ám az igazi alföldi talyigának két kereke van és egy paci huzza. És légyszives ne szemtelenkedj a Tóni bácsival, mert nagyon csinos unokái vannak! Számítógépes ˝bolondfiúk˝

Legyél jó! Pusszantás: tb.


Dátum: 2009-06-10 11:57:46 -- írta: bolondleany
Énnekem VAN talyigás múltam! Egykerekes! Nem ló húzta, én toltam és néha, mikor viszketett az orrom, fel-felborultunk, mert elcipeltem vele egy egész ház kihányt tapotottfődjét. A kert másik végibe. Más emlékem nincs a talyigákról, ezért hasonlóan képzeltem el 1966-ban a vén nyekergőt még vénebb gazdájával. Ezért az ajánlatom a ventillátorral még mindig áll. Emberségből.
: D: D
Ami nem ide tart: címet küldjek-e? Ha már ilyen lelkes vagy azzal a circuitussal...
S mivel kíváncsi gyerök vagyok, elolvastam a Rozsdatemetőt. Az is jó.


Dátum: 2009-06-10 13:28:30 -- írta: tonibacsi
Na figyi!
Legyek a pótnagyapád? Az anyukám amúgyis a te Szamosujváradtól nem messze született Nagyenyeden. Lehet, hogy az én nagyapám a te üknagyapád. De nem fontos.
Megniztem a pofalemezedet is, szép gyerök vagy, biztos jó is. Küggyé címet és kűdök neked mézeskalácsot is. Lesbeteg nem köll? Ha mennék Szászrégenbe benézek.


Dátum: 2009-06-10 22:25:06 -- írta: matasicsi
Jó kis készülék az!!:)))) nem fogsz csalódni, megígérem!
autoMatasicsi


Dátum: 2009-06-12 21:58:56 -- írta: TiTi_
Én csak így, csendesen, rímek nélkül, annyit jegyeznék fel ide, hogy nagyon tetszik ez a vers.
És félreérteni se tudom:-)
Szeretettel, TiTi



Dátum: 2009-06-13 20:02:14 -- írta: mafla
Jaj, Kedvesem! Milyen verset tudtál már anno is írni?! Gyönyörű-szép-szerelmes, s a végén az önirónia! Pofon az ízlésednek? Már akkor is milyen sugárzó voltál! Pont, mint most.
Hogy téged mégis mennyien szeretnek?!

Ölellek!


Dátum: 2009-06-13 21:12:31 -- írta: tonibacsi
Már megérte föltenni! Örülök, hogy régmultam részese lettél!

Ölel: tonibacsi


Dátum: 2009-06-13 21:21:38 -- írta: tonibacsi
Érdekes, hogy egy nyikorgó öreg taligáról az önirónia szó jut az eszedbe! Háromszor veri ezt kenden...

Köszönöm a nemes benézést!


Dátum: 2009-06-14 13:12:54 -- írta: timeadiva
Kedves tonibácsi!

Örömömre szolgál, hogy végre megkérdezhetem egy sokat látott író embertől, hogy miért mindig szőke nőkről szólnak a versek? A minap Radnótit olvasgattam, és Fannit, aki igazából barna volt egyébként, még őt is szőkének írta a sorok közé. Miért van ez?

Tisztelettel
Tímea


Dátum: 2009-06-16 17:29:25 -- írta: tonibacsi
Végiggurultam műveiden. Gondoltam egyik barátnő - véletlenül - keresztneveden szólít. Hát nem találtam. De eszembe jutott anyám, akinek azt találtam mondani 38 évesen ˝Pihenj bele, hogy egyszerű nyárspolgár akarok lenni!˝ Erre megpofozott. A Volt egyszer egy vadgyugat c. filmben volt a Timi. Nem jó? Csak egyszeri használatra!

Van egy vékonyka elméletem a szőkére. Az egy hajszín tehát kész metafora. A többi színhez hozzá kell tenni, hogy a haja (tincse). A kaszáló, a kenyér, ha szőke az már egyfajta hétköznapi költészet.

Én a sötétbarna hajú feketeszemű nőket szeretem, mert amíg szeretnek, addig feltétel nélkül és izzón.

A fenti versben megénekelt leány - önhibáján kívül - szőke volt. De hogy milyen volt szőkesége...

Átnéztem a kedvedért egy halom szőke-nős verset (nótát), az az igazság, hogy nem lehet behelyettesíteni ilyesmivel: barnahajú, vörös hajú, gesztenye barna. Marad a Schwarzkopf, mert megérdemled!

Pusszantás: tonibacsi

És köszönöm a versolvasást!


Dátum: 2009-06-21 21:44:13 -- írta: Uccika
Na, és közelebb ment? Ilyen szép szavakért döglenek a nők:)


Dátum: 2009-06-22 15:25:52 -- írta: tonibacsi
Drága Uccom!
Elkerülte a figyelmedet a dátum (1966). Nem emlékszem. De ha akarod visszatérhetünk a témára. Először beírom a Google-keresőbe: NŐK, aztán vagy eszembe jut valami, vagy nem.

Ölel: tonibacsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése