2008. augusztus 1.

Egyedül (őrségben)

Egyedül vagyok
Lüktető a csend.
Grimaszaival
Ijesztget a holnap.
Ujjaim közt
Jégcsengők bujdokolnak,
S lyukat rág az asztalon
A perc.

Átbujt az álmom
Rozsdás csíkokon,
S hogy álmodom,
Csókokkal ünnepelsz,
Mert haza értem.

Két kezed
Bölcsősen összetéve
Fogadd el a gondjaim felét,
Nézz a bokádon ringó
Kályha fényre:
Karcsú nyarakból árad
Tág meleg feléd.

Holnap (talán)
Zöldtitkú karácsonyok
Boldogan énekelnek,
S játék szerelmed
Ágyadból kinő,
S elvarázsol
Királyi hitvesemnek.

Most
Ködbefulladt
Mozdonybogarak
Rezgetik a pókfonalú estet,
Gondolatom
Elrohant a szélben,
S fönnakadt
Egy fütyülő drótkötélen.

Ősz gallyak közt
Még rád találtam,
Vállszíjamon
Megreccsent a sóhaj,
S elvegyült
A széltől fényesült
Keserű járda-hóval.




AMF - Hozzászólások:

Dátum: 2008-08-01 22:41:29 -- írta: secondEduard
Nagyon szép ez a vers, még akkor is, ha 1965-ben íródott, sőt, ez az évszám külön ritkasággá teszi az egészet. Amúgy az évszám azt is bizonyítja számunkra, hogy a szocializmusban nem feltétlenül baromságokat írtak, e verset írhatta volna egy angol vagy francia NATO katona is... Az első és az utolsó versszak kimondottan gyönyörű, nagyon tetszik, de mint mondtam, jó az egész vers!
Üdv.: József

Dátum: 2008-08-01 22:43:50 -- írta: secondEduard
Elolvastam megint vagy 3-szor és szerintem az összes vesszak, meg az egész vers nagyon-nagyon jó!! Zseniális!
Üdv.: József

Dátum: 2008-08-03 10:31:19 -- írta: tonibacsi
Köszönöm kedves soraidat! A szocializmust majd megbeszéljük egy szivar mellett, valahol, egy jó kis krimóban.


Dátum: 2008-08-09 00:35:58 -- írta: secondEduard
És fél is. Én mindig féltem. A versed pedig továbbra is zseniális! Ez biztos!
Tisztelettel: József

Dátum: 2008-08-09 00:38:24 -- írta: secondEduard
Benne van az első tízben, amit valaha itt 4 év alatt olvastam!
József

Dátum: 2008-08-09 13:55:36 -- írta: tonibacsi
Ennyit senki nem foglalkozott egy versemmel sem (még a cimzettek sem) El fogok bizakodni! Egyetlen erénye maradt ennek a versnek, hogy autentikus, azaz ott, és akkor született. Sok festőre azért figyeltek fel, mert a híres templomát azóta lebontották. (Szerintem már felállított őr sincsen, csak számítógépes riasztórendszer)
Barátsággal: tonibacsi


Dátum: 2008-08-01 22:51:22 -- írta: aquarius
És még Te csodálkozol, hogy sokra tartom a költészetedet, amikor a régiek közül is ilyen borzongatóan gyönyörű verssel tudsz előrukkolni?:)))

Dátum: 2008-08-03 11:39:20 -- írta: tonibacsi
Sajnos már nem vagyok a régi, illetve csak régi vagyok. Régen sokkal kevésbé voltam régi mint ma. Istenem! Azok a régi szép idők! Az eredeti vers papírja már olyan sárga, mint egy csomagolópapír. Sokszor átlapoztam, de nem mertem beküldeni a ˝vállszijamon megreccsent a sóhaj˝ sor miatt, nehogy azt higgyék ávós voltam. Pedig csak közönséges sorkatona voltam. Vállszíjat akkor kaptunk ha szabadságos tisztek helyett voltunk 24 órás szolgálatban. Voltam persze börtönben is (fogda), amikor az egyik hülye ujonc (kopasz) egy pannon gyíkot rákötözött cérnával a kezére és úgy tisztelgett a laktanyaparancsnok előtt. Meg akkor is, amikor egy ünnepi dekoráció német nyelvű feliratára Varsói Szerződés helyett azt irtam: Lifthordozó. De akkor fiatalok voltunk és büszkék. Volt egy nagy kartondoboz, abban annyi kitüntetés volt mint a szemét. Eltáv előtt kipolíroztunk pár csillagot, zászlót, ürhajót, magunkra akasztottuk és senki sem piszkált a kapuban, csak tisztelegtek. A szamár szegénysége c. képet bent festettem a laktanyában. Úgy hoztam ki, hogy bevontam piros papírral és ráírtam: ÉLJEN A PÁRT. Éjjel kettő és négy között nagyon szar volt őrségben. Nem tudom miért pont akkor, de emlékszem, akkor nagyon álmos tud lenni az ember. Nagyon!



Dátum: 2008-08-02 00:33:01 -- írta: Mirian
Eszméletlen szép! Zseniális!
Köszi az élményt, ittam szavaid:))
(amúgy, ezidőtájt születtem, ki gondolta, hogy egykor ilyen szépeket fogok olvasni Tőled:))
Ölellek.
Tisztelettel: Mirian 


Dátum: 2008-08-03 10:38:25 -- írta: tonibacsi
Kedves vagy... De biztos nem zseniális, hiszen kiskrambó voltam még, csak akkor minden egyszerűbbnek tünt és vállalhatóbbnak.
Örülök, hogy erre kanyarodtál!
Üdv: tonibacsi



Dátum: 2008-08-02 08:39:00 -- írta: Vojazs
Ez a vers immáron évszázadokon (legalább kettőn) ível át...:-) méltó módon. Ami szép az szép.
Gratulálok versedhez: Zsolt

Dátum: 2008-08-03 11:55:14 -- írta: tonibacsi

Én is évszázadokon ívelek át, csak a statikus szerint már nem vagyok terhelhető (mint a városligeti vasbeton híd a földalatti régi nyomvonalán).
Köszönöm a rámszánt időt és türelmet!
tonibacsi



Dátum: 2008-08-03 10:46:28 -- írta: Kolomp
(Kolomp megáll, ámul, és két kézzel szorítja le a nyelvét, nehogy repedt hangjával elzavarja a mozdonybogarakat... aztán olyat tesz, amit sohasem szokott... csillagoz.)

Dátum: 2008-08-03 12:31:33 -- írta: tonibacsi
Gyönyörű kolompjaim voltak Felsőszenterzsébetről, Csesztregről. Némakolomp is van, azt a leglustább kos nyakába kötötték és huzta maga után, mint az esküvős autó a konzervdobozokat. Azért nagyon nagy szükségem van a csillagokra! Mikor elég összegyűlik, vékony perlonzsinórokkal ősszekötöm őket és felrepülök a többi csillag közé. Onnan már nem jövök vissza! Úgyhogy dobjál meg még nehánnyal, mert mennék már!
Majd intek pát!

Dátum: 2008-08-03 18:46:29 -- írta: Kolomp
Na, akkor tőlem többet nem kapsz csillagot! Túl hamar összegyűlne a ˝lélekemelő˝ mennyiség, aztán mire megyünk Tóni bátya hült helyével? Neeeem... itt maradsz, és verset írsz. Mindenképpen jobban járunk. Inkább mi.:) 



Dátum: 2008-08-03 10:57:33 -- írta: Edafelicia
Százalékban nem mérhető, léleksimogató gyönyörűség.
Edafelicia

Dátum: 2008-08-03 11:50:03 -- írta: tonibacsi
Szeresd a szomszédokat, hogy hosszúéletű legyél a földön! Köszönöm a jótékony olvasást, a hozzám való kedvességet, és az örök életet!
Szeretettel: tonibacsi



Dátum: 2008-08-03 11:55:43 -- írta: siklosierzsebet
Hú, de jó vers ez is... már akkor ilyen jól írtál, no elő csak azokkal a megsárgult papírlapokkal!
Üdv: se

Dátum: 2008-08-03 12:49:46 -- írta: tonibacsi
Nem merem ám! Korábban beküldtem néhány régi verset (dátum nélkül). És bizony lejött a kollégáknak, hogy ezek nem ugyanazok. ˝Naiv˝, ˝gyermekded˝, írták. A magánirodalomtörténet az már csak ilyen.
Ölel: tonibacsi



Dátum: 2008-08-05 11:15:57 -- írta: A-ny
első benyomásom hiába az volt: így kell verset írni...!!
elragadtatott szavakat már boglyába hordtak az előttem járók, én is csak azt tudom ismételni: minden egyes versz. tökéletesen kidolgozott, gyönyörűséges...... szinte kiváncsivá teszi az olvasót h. megismerje az íróját:)
még1szer 3 szó, aztán no more comment:  TÖKÉLETES, GYÖNYÖRŰ!
gratulálok!
A.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése