2008. augusztus 22.

Náci bácsi és a macska

Náci bácsi hatalmas széke

Nem volt épp a karszékek éke.
Négy unoka és a személyzet
Cipelte helyre, hogyha végzett,
S kiosztotta mindenki jussát,
S nehezén, hogy végre juss át:
Fiskálisa volt a családnak,
Bíró vagy ügyvéd, tudja bánat.

Nem volt törvénykönyv, korpuszjúris
Kívülről fújta azt amúgy is,
Hosszú pipája volt a kellék,
Azt kellett összeszereljék:
Csillogjon, szeleljen, égjen
Hideg, kormos pipa szégyen.
Jöttek a ládok, és családok,
Szövétnekükbe be nem látok.

Bontogatták a dús aktákat
Szorosabbra fűzték a tágat,
S tukmálták a szeplős kezébe:
Kérdezték, végre, elég-e?
Náci bácsi nem is tagadta,
(Fogadásukat szűkre szabta)
A sok papírost visszaadta:
Törvény ítél, és nem az akta!

Náci bácsi hatalmas széke,
Mikor felállt egy percre végre
Cimbi kandúrnak volt az ágya
Egy- egy nyugalmas délutánra.
Langymeleg volt az úr farától,
Tehén szagú a bőr magától.,
Zajtól és kutyától távol
Szemén az álom lenge fátyol.

Nem kellett senki farba rúgja
Kifelé állt a macska rúdja,
Jött a gazda mázsás hátsója,
Idő nem volt már jajra, szóra
Pipáját oldalra rakta.,
Sikolt a gyermek: Jaj a macska!
Megmondtam, hogy kinn a vacka!
Törvény ítél, de fuccs a macska.

(Jászsági igaz történet)





AMF - Hozzászólások:
Dátum: 2008-08-22 23:01:58 -- írta: Vojazs
Hát ez biza bevégeztetett. Mind a csacska macska, mind a történet.:-)
Én meg volt örmesterem bohókás, ˝Volt röhögni?˝ kérdésére adott válaszomat idézném. ˝Voltam hát!˝:-)

Zsolt


Dátum: 2008-08-23 00:46:12 -- írta: Janik
Többször is átolvastam, de csak egyszer olvastam végig,
Nem kívánok...
Nem kívánok, csak a székben,
Kénfüst legyen!
Ne pipafüst!

S legyen még egy kiscica
Hogy leugrott... hopp oda...
Jajj egy másik székre...
A mesének vége?

Tetszett ahogy, elő van adva!
Grat!
Jánik!



Dátum: 2008-08-23 07:48:29 -- írta: paradicsommadar
Jajistenem:)
Jobb, mint a reggeli kávé... pedid Puder - a macska - is itt próbálja hinteni szeretetét...
Felüdülés nekem kedves Tónibácsi... ezek pedig különösen. Szeretem. Szeretnék még sokat.
Köszönöm az élményt... még, ha ilyen kis csöpögőssél is vlok tőle:)

Szeretettel: Paradicsommadar


Dátum: 2008-08-23 08:31:54 -- írta: tonibacsi
Drága a gáz, jön a tél is!
Örülök, hogy röhögtél is.


Dátum: 2008-08-23 08:43:15 -- írta: tonibacsi
Köszönöm, hogy erre jártál,
Kikmacskának van-e már tál?
Senkinek se essen kára,
Vigyázzatok a macskára!

Üdv: tonibacsi


Dátum: 2008-08-23 09:25:15 -- írta: nyilas
Szia tonibácsi!
Gratulálok nagyon tetszik!
szeretettel: nyilas



Dátum: 2008-08-23 10:05:58 -- írta: Janik
Mindkettőnek megy a tálja,
egyszerre esznek, isznak
Na! Én kerülgetem őket
Ivóvizük, kristálytiszta!
S ha egyszer leülnék,
Egy olyan székbe...
Mindkét macskám karmoljon fenékbe,
Tanuljunk belőle!

Üdv: Jánik



Dátum: 2008-08-23 22:44:52 -- írta: tonibacsi
Megfejtem! Megfejtem!

Én csöpögőssek
Te csöpögőssél
Ő csöpögőssön
Mi csöpögőssünk
Ti csöpögőssetek

A vlok az olyan, mint az interlock, csak kisebb és egy- szálas?

Nem számit, új kedvencem van a Koktélparadicsommadár. Sokkal jobb!

Ha szólsz, le vittem volna (kávé helyett)!

Öleléssel: tonibacsi


Dátum: 2008-08-23 22:52:42 -- írta: paradicsommadar
Válok... egyszálasan:(...:)
S tessék tudni olvasni... ha már én nem tudok írni:)

Ilyen hosszú nevet adni Keresztapaságban... Koktélparadicsommadaras Lecsópipi...
S mi ez a fukarság... kávé az kell... intravénásan... szóal nem spórolni, mindent csak úgy, szerényen:)))
Szép estét drága Tónibácsi!


Dátum: 2008-08-24 23:15:28 -- írta: Trex
Hehe, ennyi mindent leírni két rövid sorban, pompás: ˝Bontogatták a dús aktákat / Szorosabbra fűzték a tágat˝


Dátum: 2008-08-25 16:47:51 -- írta: Tarpay
Tuti, hogy vörös vót az a macska,
(Ig)Náci bácsi vékony-
barnára ezért vasalta.

Ha sokat olvaslak, biztos, hogy röhögve halok meg.
Ölel:
Tamás


Dátum: 2008-08-25 16:48:13 -- írta: tonibacsi
Ez a hehe már megérte!
Örülök, hogy olvastad!


Dátum: 2008-08-25 16:56:07 -- írta: tonibacsi
Így igaz! Beleznay Ignác volt a macskás Náci bácsi. Majd felkotrom a családi krónikát, hogy átröhögjük magunkat a hátralévőn!

Köszi, hogy benéztél!


Dátum: 2008-08-25 17:06:26 -- írta: Tarpay
Én mindig benéz(l)ek.
Sőt. Úgy látom, ahogy grafomanizmusom konyul,
annak reciprok értékével arányosan nő szemlélődésem.
(Lásd még: Szemmelvers Ignác, stb:)
Ps: Irjon, aki tud!
T


Dátum: 2008-08-25 19:24:08 -- írta: tonibacsi
Voltak éles, jó szikéim,
Ezek már az Őszikéim!
Ilyet írni nem egy kéj, ím:
Kint ülök az élet szélin.


Dátum: 2008-08-25 22:29:03 -- írta: leka
Hát ez nagyon szuper!!!! Maga a történet is fordulatos, mosolyt fakasztó - de a rímek nagyon-nagyon tetszenek!! Az külön hab a macska farkán, hogy a történet jászsági:)))))))))))


Dátum: 2008-08-30 20:49:34 -- írta: tonibacsi
Én vagyok a,
Énvagyok a jászságifi
Sajnos nem él ott már senki
Sem a jászok
Sem a srácok
Én is csak a falra mászok.

(az ismert dal dallamára, szeretettel lekának 2008 augusztus 30 tonibacsi)


Dátum: 2008-09-06 17:10:54 -- írta: bolondleany
Ön bolond: D: D: D
Ám ha eposz, hol a deus ex mahina?
Mer az biza nagyon lemaradt...


Dátum: 2008-09-10 22:02:16 -- írta: A-ny
A békebeli Frakk, a modern Tom és Jerry elbújhat Toni bátyja macska tánca mellett fejvesztett, álleszegett:))


Dátum: 2008-10-18 13:49:24 -- írta: leguan
Mijáúúúú aúúúúúú mijah-ha-hajj-jaúúúú!;-D

Szép perceket adtál! Köszönöm neked!

Szeretettel: leg


Dátum: 2008-10-18 21:30:42 -- írta: tonibacsi
Tudom, tudom! Nem korszerű, de hiteles!

Köszönöm az olvasást!


Dátum: 2009-01-10 17:45:20 -- írta: almodozoli
Azt hiszem így kelllett lennie... Barátsággal, zoli


Dátum: 2009-01-15 23:00:58 -- írta: tonibacsi
Ez megtörtént, igaz történet Zoli! Köszönöm, hogy olvastad!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése